SPEAKERS

DIGIDAY HOT TOPIC 2017.11.22

Kouji_Fukada

深田航志 Kouji Fukada

株式会社ビデオリサーチ
デジタルビジネス推進部 チーフAC

1998 年ビデオリサーチ入社。調査部門に配属後、既存メディアの営業を経て、ビデオリサーチインタラクティブに出向。主にモバイルのメディアデータの開発・企画・営業を担当。昨年4月にビデオリサーチに戻り、テレビ視聴データと、外部データホルダーとの提携を担当。2017年10月からJIAAに出向中。

Video Research Ltd.
Chief AC, Digital Business Promotion

Joined Video Research Ltd. in 1998. Has experienced sales in media, mobile media data promotion and development, and data alliance between television and third parties. He is now engaged in Japan Interactive Advertising Association (JIAA) since October 2017.

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石井龍夫 Tatsuo Ishii

花王株式会社
デジタルマーケティングセンター
シニアフェロー

1980年花王に入社、販売部門を経験した後、事業部門でブランドマーケティング業務に14年携わる。事業部門では、メリーズ・ロリエ・キッチンケアプロダクツ・ビオレ・アジエンス等のブランドマネージャーを歴任。2003年から花王のweb活用戦略と企画運営に携り、2014年3月には、デジタルマーケティングセンターを新設、2017年1月に退任するまで花王のデジタルマーケティング活動を統括。現在は、同センターのシニアフェローを努める。
社外では、日本マーケティング協会のマーケティングマイスターやデジタルメディア広告電通賞の審査委員長、adobeマーケティング創世の会の理事長といった職務に携わっている。

Kao Corporation
Senior Fellow at Digital Marketing Center

After join Kao in 1980, and having experienced the sales division, he engaged in brand marketing duties in a business section for 14 years.
In the business section, he successively hold brand managers such as baby diaper, sanitary products, kitchen detergent, Biore and Asience.
Ishii was engaged in web practical use strategy and plan administration of Kao from 2003 and unify digital marketing activity of Kao until he retire from digital marketing center, January, 2017.
I work in the senior fellows of the center currently.
Out of Kao, he is engaged in marketing Meister of Japan marketing Association and the chairperson of the digital media advertisement Dentsu prize, and the chief director of the adobe executive board.

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上代晃久 Akihisa Kamishiro

日本マイクロソフト株式会社
コンシューマー & デバイス事業本部 マーケティング統括本部 デジタルリード

日本マイクロソフト株式会社コンシューマー・デバイス・サービス事業部 のデジタルリードとして、デジタルを活用した家電量販店でのマーケティングから、自社製品のブランディングを担当。

Microsoft Japan
Digital Lead of Marketing Group, Consumer & Device Business

As Digital Lead, Consumer Device Services group at Microsoft Japan, Mr. Kamishiro drives digital transformation in retail marketing and empowers Microsoft’s owned consumer product brands by implementing digital.

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松崎圭祐 Keisuke Matsuzaki

株式会社トヨタマーケティングジャパン
プロモーション室 第2プロモーショングループ

2013年4月にトヨタ自動車入社。2013年10月にトヨタマーケティングジャパンに出向。入社以来、車種ブランドの広告宣伝を担当。現在はアクア、ルーミー・タンクを担当。

TOYOTA MARKETING JAPAN CORPORATION
Second Promotion Group

Joined TOYOTA MORTER CORPORATION in 2013. Seconded to TOYOTA MARKETING JAPAN in October 2013, and engaged in brand promotion development. Currently in charge of developing promotion for ROOMY, TANK, and AQUA brands.

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高木 一成 Katsunari Takagi

トレジャーデータ株式会社
アカウントエグゼクティヴ

マクロミルにて、消費財メーカーへのマーケティングリサーチ全般のコンサルティング、POSデータベース事業/「Questant」の事業責任者を担当。
グライダーアソシエイツにて、キュレーションマガジンantenna*の事業開発および、オーディエンスログをベースにした、ユーザーエンゲージメント指標のなどを開発を担当。
2017年3月より、トレジャーデータへ入社。ブランド/リテール/メディアの3つの観点でのデータを活用したビジネス支援および、データ連携施策を実現するプラットフォームとしてTREASURE DATA CDPの価値の最大化にチャレンジ中。

TREASURE DATA,K.K.
Account Executive

In Macromill, he was responsible for marketing research overall consulting to consumer goods makers, and business manager of POS database project / “Questant”.
In Glider Associates, develop business development of curation magazine antenna * and develop user engagement indicator etc. based on audience log
Joined Treasure Data from March 2017.
Challenging to maximize the value of TREASURE DATA CDP as a platform to realize business support and data cooperation measures utilizing data from three perspectives of brand / retail / media

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高尾啓人 Hiroto Takao

株式会社BitStar
マーケティング室 マーケティング・ディレクター

メディアレップ、広告代理店を中心に一貫して広告業界に従事。 その後、動画系スタートアップ企業を経て、 2016年にBizcast社(現BitStar社)の創業フェーズに参画。 現在は、アライアンス、マーケティング領域を担当しております。

BitStar.Inc
Marketing Director, Marketing Division

Engaged in ad/marketing business by working at media representative and ad agencies through his career. After working at Viibar, joined BitStar (former Bizcast), a startup that manages influencer platform for YouTubers and promotes matchmaking between influencers and corporations. Now in charge of alliance and marketing.

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豊浦洋祐 Yosuke Toyoura

日本コカ・コーラ株式会社
マーケティング本部 IMC iマーケティング 統括部長

2001年にP&G Japanに入社。デジタルマーケティングマネージャーとして、主要ブランドのデジタルマーケティングを担当。2009年にNIKE Japan入社。デジタルマーケティングの責任者を経て、ランニングカテゴリーの広告クリエイティブ、メディア、デジタル全般の消費者コミュニケーション開発を担当。2013年に日本コカ・コーラ入社。iMarketing統括部長として、オウンドメディア、ソーシャルメディアを含むデジタルマーケティング全般を統括。The Holmes Report APAC Innovator 25

Coca-Cola (Japan) Company, Limited
Director of IMC iMarketing

Joined P&G Japan in 2001 and ran digital marketing for Beauty and Cosmetics category. In 2009, joined NIKE Japan, engaged in customer communication development and leading digital marketing initiatives for all categories. Since 2013, leading digital marketing strategy, including owned media and social media, and activation for all brands as a Director of iMarketing at Coca-Cola Japan. Awarded as The Holmes Report Innovator 25 APAC 2017.

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塚本陽一 Yoichi Tsukamoto

カブドットコム証券株式会社
執行役

エフエム東京・電通・オプトなどを経て、2013年にKDDIに入社。
宣伝部担当部長・デジタルマーケティング部長などを歴任。
2017年6月より現職。

kabu.com Securities Co., Ltd.
Executive

After working at FM Tokyo, Dentsu, Opt, joined KDDI in 2013. Experienced the positiion as a director of advertising department and director of digital marketing at KDDI. He is now an executive member of kabu.com since June 2017.

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山縣亜己 Aco Yamagata

ユニリーバジャパン・カスタマーマーケティング株式会社
マーケティング ブランドビルディングメディア
メディアディレクター

外資系広告代理店での戦略プランニング経験を活かし、2005年にはイニシアティブメディア東京(IPGグループ)に入社し、日本代表を務める。2009年より現職において、効果的なチャネルコミュニケーションのあり方を追求、同時に効率的なメディアバイイングにも意欲的に取り組み、会社全体での投資効率を促進。また、HPCカテゴリーの中でもいち早くデジタルマーケティングを推進し、数々のデジタル施策での受賞に輝いている。

Unilever Japan Customer Marketing
Media Director, Brand Building Media, Marketing

After experiencing strategic planning at advertising company, became CEO of Initiative Media in Tokyo, a global media agency at IPG Group. Joined Unilever as Media Director in 2009. Enganged in promoting effective channel communication and media buying, and improved efficiency in media investment. She has been leading digital marketing strategy in Unilever Japan and been awarded for many of her digital plans.

山口有希子

山口有希子 Yukiko Yamaguchi

日本アイ・ビー・エム株式会社
マーケティング&コミュニケーションズ
部長

91年リクルートコスモスに入社。その後、商社にて各種海外プロジェクトや海外IT関連製品の輸入販売・マーケティングを実施。 企業のマーケティングコミュニケーションに20年以上従事。シスコシステムズ、オーバーチュア、ヤフージャパンのマーケティング管理職を経て、現在 日本IBM。 日本アドバタイザーズ協会 理事、国際委員会 委員長。デザイン&テクノロジー協会 理事。

IBM Japan
Director, Marketing and Communication

Over 20 years of experience in Marketing Communications in IT industries. Joined Recruit Cosmos in 1991. From 1995, joined a trading firm and in charge of oversea projects & marketing. Since then experienced positions as marketing managers at Cisco Systems, Overture Ltd., Yahoo, Japan, Marketing Solution Company. From 2012- Manager of Brand & Communications (Advertisement, PR, CSR, executive communications) in IBM Japan.
Chairman of International Committee of Japan Advertisers Association.
Board member of the Design & Technology Association.

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山名敏雄 Toshio Yamana

日本航空株式会社
コーポレートブランド推進部 Webコミュニケーショングループ長

新卒で日本航空に入社。自社システム開発プロジェクトのPM業務や、JAL ECサイトの企画・運営業務等に携わり、2016年4月より現職でJAL公式SNSアカウント運営統括、企業サイト運営統括等担当。

Japan Airlines Co., Ltd.
Director of Web Communication Group, Corporate Brand Promotion Department

After joining Japan Airlines, Mr. Yamana engaged in system development projects as a Project Manager, and also experienced launching and development of JAL’s e-commerce website. He is now a Director of Web Communication Group at JAL and in charge of managing JAL’s official SNS accounts and corporate website.