Concept デジタルパブリッシングの未来が決まる2日間

日本経済新聞社による英フィナンシャル・タイムズ買収、BuzzFeed Japanという黒船の襲来、動画コンテンツの急速な普及など、DIGIDAY[日本版]のローンチ後半年の間にデジタルパブリッシング業界を揺さぶる大事件がいくつも起きました。

革命的な変化の渦中にあるデジタルパブリッシング業界、その未来を本イベントで直に感じていただければと思います。

DIGIDAY[日本版]編集長 長田 真

Attendees 参加企業

アイティメディア株式会社 / 株式会社朝日新聞社 / 株式会社インプレス / 株式会社共同通信デジタル / 株式会社講談社 / 株式会社光文社 / コンデナスト・ジャパン / 株式会社産経デジタル / 株式会社CCCメディアハウス / 株式会社集英社 / 株式会社小学館 / 株式会社世界文化社 / 株式会社ダイヤモンド社 / 株式会社東洋経済新報社 / 株式会社日本経済新聞社 / 株式会社日本ビジネスプレス / 株式会社ハースト婦人画報社 / フィナンシャル・タイムズ / ForbesJAPAN / 株式会社文藝春秋 / 株式会社毎日新聞社 / 株式会社マガジンハウス /
株式会社読売新聞東京本社 / …and more

SPEAKERS スピーカー

  • 渡辺 洋之

    渡辺 洋之watanabe hiroyuki

    株式会社日本経済新聞社
    執行役員 電子版担当

  • シャオミン・シャオ

    シャオミン・シャオxiaoming shao

    MOAT
    HEAD OF ASIA PACIFIC

  • 畳谷 留衣

    畳谷 留衣tatamidani rui

    アドビ システムズ 株式会社
    デジタルマーケティング営業統括本部 アカウントデベロップメント部 部長

  • 高広 伯彦

    高広 伯彦takahiro norihiko

    SHARETHROUGH INC.
    BUSINESS REPRESENTATIVE, JAPAN

  • 大西 豊

    大西 豊oonisi yutaka

    株式会社小学館
    取締役 マーケティング局・デジタル事業局担当

  • 川崎 裕一

    川崎 裕一kawasaki yuuiti

    スマートニュース株式会社
    執行役員 広告事業開発担当

  • 池田 智幸

    池田 智幸ikeda tomoyuki

    ルビコン・プロジェクト 日本支社
    カントリーマネージャー

  • 馬嶋 慶

    馬嶋 慶mazima kei

    タブーラ・ジャパン株式会社
    営業統括執行役員

  • 森川 亮

    森川 亮morikawa ryou

    C CHANNEL株式会社
    代表取締役社長

  • 小川 一

    小川 一ogawa hajime

    株式会社毎日新聞社
    取締役 総合メディア戦略担当 デジタル担当

  • 呉 京樹

    呉 京樹go keiju

    株式会社クリエイターズマッチ 代表取締役

  • 小島 英揮

    小島 英揮ozima hideki

    アマゾン ウェブ サービス ジャパン株式会社
    マーケティング本部 本部長

  • 星野 裕子

    星野 裕子hosino yuuko

    フィナンシャル・タイムズ
    コマーシャルディレクター アジアパシフィック/在日代表

  • 花崎 茂晴

    花崎 茂晴hanasaki sigeharu

    AOLプラットフォームズ・ジャパン株式会社
    代表取締役社長

  • イヴ・ブゴン

    イヴ・ブゴンYves Bougon

    株式会社ハースト婦人画報社
    代表取締役社長 & CEO

  • PARRY RAVINDRANATHAN

    BLOOMBERG MEDIA GROUP
    MANAGING DIRECTOR – INTERNATIONAL

  • JOHN MARCOM

    TIME INC. INTERNATIONAL
    SENIOR VICE PRESIDENT, STRATEGY & BUSINESS DEVELOPMENT

  • JAY LAUF

    QUARTZ
    PRESIDENT AND PUBLISHER

  • ALAN GRIFFIN

    FORBES MEDIA LLC.
    MANAGING DIRECTOR, DIGITAL ASIA

  • SACHA BUNATYAN

    FINANCIAL TIMES
    GLOBAL MARKETING DIRECTOR

  • 江川 亮一

    江川 亮一egawa ryouiti

    シーセンス株式会社
    代表取締役社長

  • 嶋瀬 宏

    嶋瀬 宏simase hirosi

    アウトブレインジャパン株式会社
    社長

  • 八田 浩

    八田 浩HIROSHI HATTA

    スキルアップ・ビデオテクノロジーズ株式会社
    代表取締役社長
    CEO, SkillUp Video Technologies Corporation

    2001年明治大学経営学部卒業。 証券会社勤務の後、2004年株式会社オプト入社。 名古屋営業所立ち上げなど営業に従事したのち、電通との資本業務提携においては協業責任者として同社へ出向。 2010年オプトに帰任以来、従来の広告代理事業に加え、アドテク事業、動画事業、オムニチャネル事業のメディア/商品開発を担当。2011年7月株式会社オプト執行役員に就任。2015年4月~2016年3月まで同社取締役に就任。2015年12月より当社代表取締役社長に就任。
    Hiroshi Hatta serves as the CEO of Skill up video technologies corporation. Upon graduation in 2001 from Meiji University he joined the Sales department at a Securities company. In 2004, he joined OPT, one of the best digital marketing company. In 2008, OPT transferred him to Dentsu as a person in charge of capital and business alliance. Later, he returned to OPT, in addition to the conventional advertising agency business, he was in charge of media / product development /ad tech business/ online video business, omni channel business. In 2015, he was assigned to the CEO of Skill up video technologies corporation, until now.
  • 望月 貴晃

    望月 貴晃takamitsu mochizuki

    株式会社ゴールドスポットメディア
    代表取締役

  • 吉永 浩和

    吉永 浩和HIROKAZU YOSHINAGA

    ログリー株式会社
    代表取締役
    CEO, Logly, Inc.

    1977年生まれ。早稲田大学大学院 博士課程修了 博士(工学)。2006年ログリー株式会社を設立し、代表取締役に就任。以来、ログ分析技術をコアコンピタンスとしてレコメンドシステムや広告配信システムの開発に取り組む。
    Hirokazu born in 1977. He received a Ph.D. in Engineering from Waseda University. He founded Logly, Inc. in 2006 and become the president & CEO.
  • 北田 淳

    北田 淳JUN KITADA

    コンデナスト・ジャパン
    社長
    President, Conde Nast Japan

    1968年6月7日生まれ。コンデナストジャパン社長、並びに雑誌VOGUE JAPAN、GQ JAPAN、VOGUE Wedding、 WIREDのパブリッシャー。1991年武蔵大学を卒業後、株式会社アド電通東京に入社。その後株式会社中央公論社に入社し、広告局で GQ JAPANとMarie Claireの広告を担当。その後1997年コンデナスト・パブリケーションズ・ジャパン入社。広告・マーケティング部長などを経て、 2010年現職。コンデナストのデジタル、マルチプラットフォーム戦略を強力に推進し、プリントメディア、ウェブメディア、イヴェント等に加え、VIDEO事業にも日本の出版界でいち早く注力している。
    Jun Kitada is President of Condé Nast Japan, and Publisher of a series of renowned titles including VOGUE JAPAN, GQ JAPAN, VOGUE Wedding and WIRED magazines. After graduating in Economics from Musashi University in 1991, he began his career at Ad Dentsu Tokyo as an advertising sales rep. The following year, he moved to Chuokorun Shinsha and was placed in charge of advertising for GQ JAPAN and Marie Claire. In 1997, he was recruited by Condé Nast Publications Japan, where he became Manager of the VOGUE JAPAN Advertising Department in 2001 and became Manager of the GQ JAPAN Advertising Department in 2003. In 2006, he was promoted to Vice-President in Charge of Advertising and Marketing. In 2010, Kitada was appointed President of Condé Nast Publications Japan and its subsidiary Condé Nast Digital. Condé Nast Japan is leading the fashion media market in Japan, with Kitada's strategic initiative on digital development, flagship events, and a recent digital video business development.
  • 土井 健

    土井 健KEN DOI

    株式会社fluct
    代表取締役 CEO
    Chief Executive Officer, fluct, Inc.

    2008年株式会社サイバードに入社。モバイル広告代理店事業立ち上げに従事。
    2011年に株式会社ECナビ(現:株式会社 VOAYGE GROUP)に入社し、 株式会社adingo(現: 株式会社fluct)に出向。事業を100億超に成長させ、2017年株式会社fluct代表取締役CEOに就任。親会社である東証一部上場の株式会社VOYAGE GROUPにおいても、2014年10月よりBOARDメンバーに就任し現在4期目。

    Joined CYBIRD Co., Ltd. in 2008 and engaged in creating mobile ad agency business. In 2011 moved to VOYAGE GROUP (former EC Navi) and fluct, Inc. (former Adingo). Successfully grow the business over 10 billion and became CEO of fluct in 2017. He is also a board member of its parental company VOYAGE GROUP since Oct, 2014 after their IPO.
※本イベント開催時の所属および役職です。

Agenda アジェンダ

Day 01, June 30th

11:00-13:00
Registration Desk Opens
11:30-12:00
Publisher Town Hall
Publishers only
  • 今田 素子

    今田 素子motoko imada

    株式会社メディアジーン
    代表取締役 CEO

  • 田中 準也

    田中 準也JUNYA TANAKA

    株式会社インフォバーン
    取締役・執行役員 ソリューション部門及びDIGIDAY事業担当

12:10-12:40
Sandbox Presentations
Publishers only
  • 望月 貴晃

    望月 貴晃takamitsu mochizuki

    株式会社ゴールドスポットメディア
    代表取締役

  • 江川 亮一

    江川 亮一egawa ryouiti

    シーセンス株式会社
    代表取締役社長

  • 高広 伯彦

    高広 伯彦takahiro norihiko

    SHARETHROUGH INC.
    BUSINESS REPRESENTATIVE, JAPAN

12:50
Networking Lunch
14:00
Opening Remarks
Open to all
  • BRIAN MORRISSEY

    BRIAN MORRISSEYBRIAN MORRISSEY

    DIGIDAY
    PRESIDENT & EDITOR-IN-CHIEF

14:05
The Digiday Challenge Board
  • 長田 真

    長田 真SHIN OSADA

    DIGIDAY[日本版] 編集長

14:15
Biggest Trend in the Industry
  • 長田 真

    長田 真SHIN OSADA

    DIGIDAY[日本版] 編集長

14:25
The global expansion of Time Inc.
  • JOHN MARCOM

    TIME INC. INTERNATIONAL
    SENIOR VICE PRESIDENT, STRATEGY & BUSINESS DEVELOPMENT

  • BRIAN MORRISSEY

    BRIAN MORRISSEYBRIAN MORRISSEY

    DIGIDAY
    PRESIDENT & EDITOR-IN-CHIEF

14:40
「顧客接点のデジタル化」にクラウドが出来ること
  • 読者との接点が紙からデジタルに移行しつつある現在、新聞・出版メディアにとっての喫緊の課題はビジネスモデルのデジタルシフトにあるといえるでしょう。紙媒体で減少傾向にある読者とのタッチポイントの数、あるいは読者との信頼関係(エンゲージメント)をデジタル環境で維持・拡大していくにはどうすればよいのでしょうか。デジタルシフトに成功したメディア企業の最新事例を紹介しながら、変わり続けるメディア環境の流れをつかむヒントを共有します。

  • 小島 英揮

    小島 英揮ozima hideki

    アマゾン ウェブ サービス ジャパン株式会社
    マーケティング本部 本部長

15:00
フィナンシャルタイムズの収益モデルとデジタル戦略
  • SACHA BUNATYAN

    FINANCIAL TIMES
    GLOBAL MARKETING DIRECTOR

  • BRIAN MORRISSEY

    BRIAN MORRISSEYBRIAN MORRISSEY

    DIGIDAY
    PRESIDENT & EDITOR-IN-CHIEF

15:15
Refreshment & Networking Break
15:45
Town Hall Reports & Review of the Challenge Board
15:50
デジタル時代、パブリッシャーに求められるビジネスの変革
  • テクノロジーの進化は消費者の情報に対する接触方法や消費習慣を大きく変えました。それに併せてパブリッシャーを取り巻く環境も大きく変化しています。その変化をチャンスへと変えるには、デジタル時代に合わせたビジネスの変革が鍵となります。先進事例を元に変革のアプローチを紹介します。

  • 畳谷 留衣

    畳谷 留衣tatamidani rui

    アドビ システムズ 株式会社
    デジタルマーケティング営業統括本部 アカウントデベロップメント部 部長

16:10
トップランナーたちが語る出版ビジネスの未来
  • 北田 淳

    北田 淳JUN KITADA

    コンデナスト・ジャパン
    社長
    President, Conde Nast Japan

    1968年6月7日生まれ。コンデナストジャパン社長、並びに雑誌VOGUE JAPAN、GQ JAPAN、VOGUE Wedding、 WIREDのパブリッシャー。1991年武蔵大学を卒業後、株式会社アド電通東京に入社。その後株式会社中央公論社に入社し、広告局で GQ JAPANとMarie Claireの広告を担当。その後1997年コンデナスト・パブリケーションズ・ジャパン入社。広告・マーケティング部長などを経て、 2010年現職。コンデナストのデジタル、マルチプラットフォーム戦略を強力に推進し、プリントメディア、ウェブメディア、イヴェント等に加え、VIDEO事業にも日本の出版界でいち早く注力している。
    Jun Kitada is President of Condé Nast Japan, and Publisher of a series of renowned titles including VOGUE JAPAN, GQ JAPAN, VOGUE Wedding and WIRED magazines. After graduating in Economics from Musashi University in 1991, he began his career at Ad Dentsu Tokyo as an advertising sales rep. The following year, he moved to Chuokorun Shinsha and was placed in charge of advertising for GQ JAPAN and Marie Claire. In 1997, he was recruited by Condé Nast Publications Japan, where he became Manager of the VOGUE JAPAN Advertising Department in 2001 and became Manager of the GQ JAPAN Advertising Department in 2003. In 2006, he was promoted to Vice-President in Charge of Advertising and Marketing. In 2010, Kitada was appointed President of Condé Nast Publications Japan and its subsidiary Condé Nast Digital. Condé Nast Japan is leading the fashion media market in Japan, with Kitada's strategic initiative on digital development, flagship events, and a recent digital video business development.
  • イヴ・ブゴン

    イヴ・ブゴンYves Bougon

    株式会社ハースト婦人画報社
    代表取締役社長 & CEO

  • 谷古宇 浩司

    谷古宇 浩司KOJI YAKOU

    DIGIDAY[日本版]
    プロデューサー

16:25
「アテンション・エコノミックス」とは何か?
  • デジタルメディアにおいて常に議論となる「可視性」(ビューアビリティ)。「有限な資源(時間)」とみなされる「人の認知」(human attention)を定量的に計測・管理する「アテンション・エコノミックス」が、いま新たな広告マネジメント手法として注目を集めています。本セッションではその最新手法・事例を紹介します。

  • 花崎 茂晴

    花崎 茂晴hanasaki sigeharu

    AOLプラットフォームズ・ジャパン株式会社
    代表取締役社長

  • シャオミン・シャオ

    シャオミン・シャオxiaoming shao

    MOAT
    HEAD OF ASIA PACIFIC

16:50
6年後にやって来る新聞揺るがす巨大地震
  • 小川 一

    小川 一ogawa hajime

    株式会社毎日新聞社
    取締役 総合メディア戦略担当 デジタル担当

17:05
分散型メディア時代のブランディングとマネタイゼーション
  • FacebookやTwitterなどのプラットフォームと深く協調して、コンテンツを読者に届けていく「分散型メディア」という思想が大きな流れを生み出しつつあります。そのなかで、メディアのブランディングとマネタイズをどのように行ったらよいのか、最新のトレンドを交えてご紹介します。
  • 嶋瀬 宏

    嶋瀬 宏simase hirosi

    アウトブレインジャパン株式会社
    社長

17:25
Quartz invests in its app and platforms
  • JAY LAUF

    QUARTZ
    PRESIDENT AND PUBLISHER

  • BRIAN MORRISSEY

    BRIAN MORRISSEYBRIAN MORRISSEY

    DIGIDAY
    PRESIDENT & EDITOR-IN-CHIEF

17:40
VIP Meeting & Drinks
VIP publishing execs only
18:00
10-Minute Meetings
19:50
Drinks Reception
Open to all
20:20
Dinner

Day 02, July 1st

7:00-8:00
Breakfast
8:00-8:30
Publisher Town Hall
Publishers only
  • 川崎 裕一

    川崎 裕一kawasaki yuuiti

    スマートニュース株式会社
    執行役員 広告事業開発担当

  • 長田 真

    長田 真SHIN OSADA

    DIGIDAY[日本版] 編集長

8:30-9:00
Sandbox Presentations
Publishers only
  • 池田 智幸

    池田 智幸ikeda tomoyuki

    ルビコン・プロジェクト 日本支社
    カントリーマネージャー

  • 吉永 浩和

    吉永 浩和HIROKAZU YOSHINAGA

    ログリー株式会社
    代表取締役
    CEO, Logly, Inc.

    1977年生まれ。早稲田大学大学院 博士課程修了 博士(工学)。2006年ログリー株式会社を設立し、代表取締役に就任。以来、ログ分析技術をコアコンピタンスとしてレコメンドシステムや広告配信システムの開発に取り組む。
    Hirokazu born in 1977. He received a Ph.D. in Engineering from Waseda University. He founded Logly, Inc. in 2006 and become the president & CEO.
  • 馬嶋 慶

    馬嶋 慶mazima kei

    タブーラ・ジャパン株式会社
    営業統括執行役員

9:30
Bloomberg monetisation strategy
  • PARRY RAVINDRANATHAN

    BLOOMBERG MEDIA GROUP
    MANAGING DIRECTOR – INTERNATIONAL

  • BRIAN MORRISSEY

    BRIAN MORRISSEYBRIAN MORRISSEY

    DIGIDAY
    PRESIDENT & EDITOR-IN-CHIEF

9:45
Forbes global expansion
  • ALAN GRIFFIN

    FORBES MEDIA LLC.
    MANAGING DIRECTOR, DIGITAL ASIA

  • BRIAN MORRISSEY

    BRIAN MORRISSEYBRIAN MORRISSEY

    DIGIDAY
    PRESIDENT & EDITOR-IN-CHIEF

10:00
デジタルシフトの現場における業務改善ツールの有効性
  • デジタルシフトを指揮する経営層の意思とは裏腹に、現場ではデジタルシフトに対する根強い抵抗感があります。広告業界における現場の業務フローをデジタル化し、改善を促すツールの導入はパブリッシャーのデジタルシフトの実現に向けたひとつの具体的な解決策と言えます。

  • 呉 京樹

    呉 京樹go keiju

    株式会社クリエイターズマッチ 代表取締役

10:15
「日経電子版」、成功の要因
  • 渡辺 洋之

    渡辺 洋之watanabe hiroyuki

    株式会社日本経済新聞社
    執行役員 電子版担当

10:35-10:55
Coffee & Networking Break
10:55
メディアマネタイズ最前線
  • メディアビジネスの主戦場が「純広告取引」から「プログラマティック広告取引」に移行するなか、メディアは「広告」とどう向き合うべきなのでしょうか。日本最大級のSSP(サプライサイドプラットフォーム)事業者だから語れる、今後のメディアマネタイズの行方を紹介します。

  • 土井 健

    土井 健KEN DOI

    株式会社fluct
    代表取締役 CEO
    Chief Executive Officer, fluct, Inc.

    2008年株式会社サイバードに入社。モバイル広告代理店事業立ち上げに従事。
    2011年に株式会社ECナビ(現:株式会社 VOAYGE GROUP)に入社し、 株式会社adingo(現: 株式会社fluct)に出向。事業を100億超に成長させ、2017年株式会社fluct代表取締役CEOに就任。親会社である東証一部上場の株式会社VOYAGE GROUPにおいても、2014年10月よりBOARDメンバーに就任し現在4期目。

    Joined CYBIRD Co., Ltd. in 2008 and engaged in creating mobile ad agency business. In 2011 moved to VOYAGE GROUP (former EC Navi) and fluct, Inc. (former Adingo). Successfully grow the business over 10 billion and became CEO of fluct in 2017. He is also a board member of its parental company VOYAGE GROUP since Oct, 2014 after their IPO.
11:10
「C CHANNEL」から考えるメディアビジネスの新たな地平
  • 森川 亮

    森川 亮morikawa ryou

    C CHANNEL株式会社
    代表取締役社長

11:30
動画コンテンツのインパクトをいかに最大化するべきか?
  • 八田 浩

    八田 浩HIROSHI HATTA

    スキルアップ・ビデオテクノロジーズ株式会社
    代表取締役社長
    CEO, SkillUp Video Technologies Corporation

    2001年明治大学経営学部卒業。 証券会社勤務の後、2004年株式会社オプト入社。 名古屋営業所立ち上げなど営業に従事したのち、電通との資本業務提携においては協業責任者として同社へ出向。 2010年オプトに帰任以来、従来の広告代理事業に加え、アドテク事業、動画事業、オムニチャネル事業のメディア/商品開発を担当。2011年7月株式会社オプト執行役員に就任。2015年4月~2016年3月まで同社取締役に就任。2015年12月より当社代表取締役社長に就任。
    Hiroshi Hatta serves as the CEO of Skill up video technologies corporation. Upon graduation in 2001 from Meiji University he joined the Sales department at a Securities company. In 2004, he joined OPT, one of the best digital marketing company. In 2008, OPT transferred him to Dentsu as a person in charge of capital and business alliance. Later, he returned to OPT, in addition to the conventional advertising agency business, he was in charge of media / product development /ad tech business/ online video business, omni channel business. In 2015, he was assigned to the CEO of Skill up video technologies corporation, until now.
11:50
コンテンツ無料時代における有料コンテンツの「価値」とは?
  • 大西 豊

    大西 豊oonisi yutaka

    株式会社小学館
    取締役 マーケティング局・デジタル事業局担当

  • 谷古宇 浩司

    谷古宇 浩司KOJI YAKOU

    DIGIDAY[日本版]
    プロデューサー

12:10
Wrap Up “5 things we’ve learned”
  • 長田 真

    長田 真SHIN OSADA

    DIGIDAY[日本版] 編集長

12:20
Depart for Kifune

Supporters 後援

Venue 開催場所

ウェスティン都ホテル京都
The Westin Miyako Kyoto
605-0052 京都市東山区粟田口華頂町1(三条けあげ)
605-0052, 1 Awataguchi Kachocho,Higashiyama-ku,Kyoto, Japan

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The Westin Miyako Kyoto

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