Media branding in the age of OMO OMO時代のメディアブランディング

デジタルがリアルを包み込もうとしているいま、ユーザー主導で価値の変容が起こっている。そんななかデジタルパブリッシャーに求められているのは、「ここでしか得られない情報」「そこでしか味わえない体験」だ。OMO*時代のメディアにとって、レーゾンデートルの証明こそが、最優先課題となる。
DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT 2020では、新時代の社会環境を踏まえたメディアブランディングについて考える。

DIGIDAY[日本版]編集長 長田 真

*OMO:Online Merges (with) Offlineの略。オンラインとオフラインが溶け合った世界のこと。

Now that digital is about to enfold reality, users are beginning to take a lead at transforming values. And in such a time, digital publishers are expected to provide “information that can only be obtained here” and “experience that can only be observed here“. Manifestation of raison d’etre will be the top-priority issue for media in the OMO* age.
At DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT 2020, we will think about media branding based on social environment of the new age.

DIGIDAY Japan, Editor in Chief Shin Osada

*OMO: Abbreviation for Online Merges (with) Media. It refers to a world where online and offline blend together.

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SekaiBunkaPublishingINC.
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ShizuokaBroadcastingSystem
SHUEISHA
TheHuffingtonPostJapan
thejapantimes
TheYomiuriShimbun
ToyoKeizai
TVTOKYOCommunications
ytvMediaDesign

上記ほか
文藝春秋 / ダイヤモンド社 / Discovery / フォーブスジャパン / 幻冬舎 / ハースト婦人画報社 / インプレス / Inquirer Interactive / 光文社 / 講談社 / 共同通信デジタル / マガジンハウス / 日本経済新聞社 / プレジデント社 / 産経デジタル / 昭文社 / 小学館 / 朝日新聞社 / 毎日新聞グループホールディングス / The New York Times / The Washington Post / テレビ朝日

※ロゴ/企業名 ABC順
※法人格省略

Speakers 登壇者

  • 大手 大輝

    大手 大輝Daiki Ote

    株式会社ユーザーローカル
    コーポレートセールス メディア担当
    Media company sales representative, Corporate sales, User Local, Inc.

    テレビ・新聞・出版・ラジオ・インターネットなどメディア運営企業を専任で担当。メディアのデータ分析に特化した「Media Insight」や、メディア向けエンゲージメント向上ツール「AIコメントシステム」の立ち上げに従事。
    Full-time in charge of media management companies such as TV, newspaper, publishing, radio, and internet. Engaged in launching “Media Insight” specializing in media data analysis and “AI comment system”, a tool for improving media engagement.
  • 小林 大祐

    小林 大祐Daisuke Kobayashi

    アックスエンターテインメント株式会社
    代表取締役社長
    CEO, AX Entertainment Inc.

    日本テレビのeスポーツ事業推進責任者。日本テレビ子会社アックスエンターテインメント㈱代表取締役社長。eスポーツ番組「eGG」のプロデューサーを務めつつ、プロeスポーツチーム「AXIZ」の代表を務める。
    Daisuke takes the leadership in the eSports business of Nippon TV, serving as the CEO of AX Entertainment Inc., a subsidiary of Nippon TV. He is a producer of esports TV program "eGG" and the General Manager of professional eSports team "AXIZ"
  • 村井 弦

    村井 弦Gen Murai

    株式会社文藝春秋
    「文藝春秋」編集部 「文藝春秋digital」プロジェクトマネージャー
    Project manager of the Bungeishunju digital department, The Monthly Bungeishunju, Bungeishunju Ltd.

    2011年4月、株式会社文藝春秋入社。「週刊文春」編集部に配属され、記者として活動。2015年7月に「文藝春秋」編集部に移り、編集者として主にノンフィクション分野の記事を手掛けた。2019年7月から「文藝春秋digital」プロジェクトマネージャー。2019年11月7日、メディアプラットフォームnoteと組んで「文藝春秋digital」がオープンした。
    Entered Bungeishunju Ltd. in April 2011 working for The Weekly Bunshun editing department. In July 2015, he moved to The Monthly Bungeishunju editing department and edited mainly non-fiction articles. Since July 2019, he has served as a project manager of the Bungeishunju digital department, which opened its website on the 7th of November in 2019, built upon the ’note’ media platform.
  • 小川 一

    小川 一Hajime Ogawa

    株式会社毎日新聞グループホールディングス
    デジタル担当 取締役
    Director, Degital Media, THE MAINICHI SHINBUN

    1981年毎日新聞社入社。社会部長、販売局次長、「教育と新聞」推進本部長、執行役員編集編成局長、取締役デジタル担当、取締役編集担当を経て現職。
    Joined Mainichi Shimbun in 1981. current position in 2018 after serving as General Manager of Social Affairs Department, Deputy General Manager of Sales Department, General Manager of “Education and Newspaper” Promotion Headquarters, Director of Editorial Organization, Director of Digital, and Director of Editor.
  • メイ・ハロルド・ジョ-ジ

    メイ・ハロルド・ジョ-ジHarold George Meij

    新日本プロレスリング株式会社
    代表取締役社長 兼 CEO
    President & CEO, Representative Director, New Japan Pro-Wrestling Co., ltd.

    1963年オランダ生まれ。米ニューヨーク大学大学院修了。1987年、旧ハイネケン・ジャパン入社。サンスター執行役員や日本コカ・コーラ副社長を経て、2014年タカラトミー入社。翌年、代表取締役社長兼最高経営責任者(CEO)に。2018年より新日本プロレスリングの代表取締役社長兼最高経営責任者に就任。
    Born in The Netherlands in 1963. He graduated from Bucknell University and later finished his graduate study in New York University. In 1987 he joined Heineken Japan, then moved to Unilever Japan, Sunstar, and in 2006 he was the Senior Vice President of Coca-Cola Japan until in 2014 after which he joined TakaraTomy became the Chief Operating Officer, and in 2015 he became the President and CEO, thereby becoming one of the first foreign nationals to lead a first-section listed Japanese company. Currently he is the President and CEO of New Japan Pro-Wrestling.
  • 櫻田 潤

    櫻田 潤Jun Sakurada

    株式会社ニューズピックス
    クリエイティブ本部
    インフォグラフィック・エディター/チーフ・ソーシャル・エディター
    Infographics Editor / Chief Social Editor, Creative Department, NewsPicks, Inc.

    2010年に企業で働きながら、個人サイト「ビジュアルシンキング」を立ち上げ、インフォグラフィックに関する情報発信と制作を開始。2014年にインフォグラフィック・エディターとしてNewsPicksに参画。2019年より、チーフ・ソーシャル・エディター兼任。個人では2018年より、コミュニティ「ビジュアルシンキングラボ」主宰。著書に『たのしいインフォグラフィック入門』『たのしいスケッチノート』ほか。
  • 緒方 憲太郎

    緒方 憲太郎Kentaro Ogata

    株式会社Voicy
    代表取締役CEO
    CEO, Voicy, Inc.

    大阪大学基礎工学部卒業後、大阪大学経済学部卒業。同年公認会計士合格。2006年に新日本監査法人へ入社。その後Ernst&Young NewYork、トーマツベンチャーサポート、にてスタートアップから大企業まで経営者のブレインとなるビジネスデザイナーとして多数の会社を支援。現在も5社以上のベンチャー企業の役員や株主として参画中。2016年次世代音声市場のリーディングカンパニーの株式会社Voicyを創業し、新しい音声文化づくりとワクワクする価値を生む会社づくりに挑戦中。
  • 松尾 幸治

    松尾 幸治Yukiharu Matsuo

    カクテルメイク株式会社
    代表取締役
    CEO, Cocktail Make Inc.

    1989年佐賀県生まれ。大学卒業後、各県の中小企業経営者を動画で紹介する「日本の社長.tv」を運営する(株)ディーノシステムに参画。23歳で同社最年少取締役に就任し、動画制作、営業、マーケティング、等広く担当。2014年に退職後、カクテルメイク株式会社を設立。動画広告を軸に約1万本以上制作。その知見をいかし、動画生成スマートエンジン「RICHKA(リチカ)」を開発。広告代理店を中心に300社以上が導入している。

※本イベント開催時の所属および役職です。

Coming Soon…

Agenda アジェンダ

Coming Soon…

Day 01

11:00-
Registration Desk Opens

※Publishers 11:00- / Partners 12:00-

11:30-12:00
Town Hall meeting

Publishers Only

12:00-12:30
Sandbox Presentations

Publishers Only

12:30-13:30
Networking Lunch

Open to all

13:30-13:35
Opening Remarks

Open to all

  • 長田 真

    長田 真SHIN OSADA

    DIGIDAY[日本版] 編集長

13:35-13:45
The Digiday Challenge Board
13:45-13:55
Biggest Trend in the Industry
13:55-14:15
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

14:15-14:35
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

14:35-14:45
Break
14:45-15:00
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

15:00-15:15
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

15:15-15:30
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

15:30-15:45
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

15:45-15:50
Town Hall Reports & Review of the Challenge Board
15:50-16:05
Refreshment & Networking Break
16:05-17:30
Working Group Discussion
17:30-17:45
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

17:45-18:00
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

18:00-18:15
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

18:15-18:30
VIP Meeting & drinks

VIPs & Sponsors only

※「8分間ミーティング」について説明いたします。

18:30-19:50
8分間ミーティング(1 on 1) -01-

8-Minute Meetings (1 on 1)

※招待企業とスポンサー企業による1ターム8分の1on1ミーティングです。

19:50-20:20
Cocktail Reception
20:20-22:50
Dinner

Day 02

7:00-8:00
Breakfast
8:00-8:30
Town Hall meeting

Publishers Only

8:30-9:00
Sandbox Presentations

Publishers Only

9:00-9:15
VIP Meeting & drinks

VIPs & Sponsors only

※「8分間ミーティング」について説明いたします。

9:15-10:30
8分間ミーティング(1 on 1) -02-

8-Minute Meetings (1 on 1)

※招待企業とスポンサー企業による1ターム8分の1on1ミーティングです。

10:30-11:00
Working Group Discussion

~ Presentation ~

11:00-11:20
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

11:20-11:40
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

11:40-11:55
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

11:55-12:10
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

12:10-12:25
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

12:25-13:40
Networking Lunch

Open to all

13:40-13:55
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

13:55-14:10
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

14:10-14:25
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

14:25-14:40
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

14:40-15:00
Session
変わりゆくコーヒー業界 老舗の葛藤から学ぶブランディングの原点

創業86年目を迎え、レギュラーコーヒーにおいて圧倒的なシェアを誇る、UCC上島珈琲。「サードウェーブコーヒー(コーヒー 第3の波)」以降、変革してきたコーヒー業界のうねりのなかで、UCCは何に根ざしたブランドなのか、常務取締役の石谷桂子氏は、その根本から精査するためP&Gから移籍してきた。老舗の葛藤から、ブランドのめざすべき未来を探る。

  • Changing coffee industry: Origin of branding learned from the struggles of an established company

    UCC Ueshima Coffee Co., which boasts an overwhelming share of regular coffee, has entered its 86th year since establishment. In the swell of change in the coffee industry after the so-called “third wave coffee”, what does UCC base its brand on? To scrutinize this question from the bottom, Managing Director Keiko Ishitani joined the company after leaving P&G. the struggles of an established company. In this session, we will look at the struggles of an established company and discuss what kind of future the brand should aim for.

15:00-15:05
Wrap Up “5 things we’ve learned”
  • 長田 真

    長田 真SHIN OSADA

    DIGIDAY[日本版] 編集長

15:05-16:05
Closing Party

※変更となる場合がありますので、予めご了承ください。

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  • カクテルメイク株式会社

    カクテルメイク株式会社Cocktail Make Inc.

    CocktailMakeは、あらゆる情報を、もっと豊かに この世界のあらゆる情報をもっと豊かにアップデートしていきます。 クリエイティブとテクノロジーの力で時代にあった最適な情報フォーマットを発明し、リッチコンテンツによって生まれる人々のコミュニケーションの最大化を目指してきました。 コンテンツ体験者はもちろん、企業・クリエイターにとってより良い世界を目指します。
  • 株式会社fluct

    株式会社fluctfluct,Inc

    株式会社fluctは、PC・スマートフォンメディア/アプリの収益最大化を目的に自社開発SSP「fluct」や、Googleが提供するメディア向けプロダクトのGoogle AdSense、DoubleClick Ad Exchangeの提供を行っています。現在、国内外の16,000以上のメディアに導入しており、動画広告やネイティブ広告の配信といった新しい広告フォーマットのご提案や豊富なサポートを提供しています。
    fluct is a leading solution company supporting monetization of internet traffic. Established in 2008, fluct offers effective, dependable solutions for helping publishers reach their business goals.(fluct was rebranded from adingo in 2015) fluct serves over 39 billion impressions to over 16,000 publishers each month on both PC and mobile platforms. Our partners include Yahoo Japan, Criteo, MediaMath, and DoubleClick Bid Manager.
  • 株式会社ユーザーローカル

    株式会社ユーザーローカルUser Local, Inc.

    ビッグデータの各種解析ツールや人工知能(AI)を使った業務支援ツールを開発・提供
    Development and provision of various big data analysis tools and business support tools using artificial intelligence (AI)

ご協賛をお考えの方はこちらより問い合わせください。

Venue 開催場所

京都ブライトンホテル
Kyoto Brighton Hotel
〒602-8071 京都市上京区新町通中立売(御所西)
Nakadachiuri, Shinmachi-Dori,Kamigyo-ku, Kyoto 602-8071, Japan

京都ブライトンホテル
Kyoto Brighton Hotel

〒602-8071 京都市上京区新町通中立売(御所西)
Nakadachiuri, Shinmachi-Dori,Kamigyo-ku, Kyoto 602-8071, Japan

TICKETS チケット

Coming Soon…

TICKET………297,000円(税込)

STARTER VIP………550,000円(税込)
招待パブリッシャーとの1on1ミーティング(2社分)を含みます。

※会場までの費用は各自ご負担ください。
※当日のキャンセル・返金は承っておりません。

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