The Future That Brands Should Aim For ブランドがめざすべき未来

いまブランドのマーケティングは、大きな転換期を迎えている。巨大プラットフォームの台頭、One to Oneコミュニケーションへのプレッシャー、GDPR問題、さらには欧米で先行する「ダイレクト・トゥ・コンシューマー(DTC)」のムーブメントなど、従来の考え方では解決できない、さまざまな課題が押し寄せているのだ。

こうした状況に対してブランドリーダーたちは、いかに立ち向かうべきか? 今回のDBLでは、未来に向けたブランドのあり方について議論していく。

DIGIDAY[日本版]編集長 長田 真

Brand marketing is now at a major turning point. It is facing various issues, such as the rise of giant platforms, pressure of One to One communication, GDPR issue, and “Direct-to-consumer (DTC)” movement, all of which cannot be solved with conventional way of thinking.

What should brand leaders do in response to such a situation? In this year’s DBL, we will discuss what brands should do as they aim for the future.

Shin Osada , Editor in chief, Digiday.jp

Attendees 参加企業

Coming Soon…

SHUEISHA
TheHuffingtonPostJapan
thejapantimes
TheYomiuriShimbun

上記ほか
文藝春秋 / ダイヤモンド社 / Discovery / フォーブスジャパン / 幻冬舎 / ハースト婦人画報社 / インプレス / Inquirer Interactive / 光文社 / 講談社 / 共同通信デジタル / マガジンハウス / 日本経済新聞社 / プレジデント社 / 産経デジタル / 昭文社 / 小学館 / 朝日新聞社 / 毎日新聞グループホールディングス / The New York Times / The Washington Post / テレビ朝日

※ロゴ/企業名 ABC順
※法人格省略

Speakers 登壇者

Coming Soon…

※本イベント開催時の所属および役職です。

Agenda アジェンダ

Day 01

11:00-
Registration Desk Opens

※VIPs & Publishers 11:00- / Partners 12:00-

11:30-12:00
Town Hall meeting
VIPs & Publishers only
12:00-12:30
Sandbox Presentations
VIPs & Publishers only
12:30-13:30
Networking Lunch
13:30-13:35
Opening Remarks
Open to all
13:35-13:45
The Digiday Challenge Board
13:45-13:55
Biggest trends in the industry
13:55-14:15
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

14:15-14:35
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

14:35-14:50
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

14:50-14:55
Town Hall Reports & Review of the Challenge Board
14:55-15:10
Refreshment & Networking Break
15:10-16:25
Working group Discussion
16:25-16:35
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

16:35-16:50
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

16:50-17:05
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

17:05-17:20
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

17:20-17:35
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

17:35-17:55
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

17:55-18:15
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

18:15-18:25
VIP Meeting & drinks
VIPs & Sponsors only

※「8分間ミーティング」について説明いたします。

18:25-19:25
8分間ミーティング(1 on 1) -01-
8-Minute Meetings (1 on 1)

※招待企業とスポンサー企業による1ターム8分の1on1ミーティングです。

19:40-20:10
Cocktail Reception
20:10-22:00
Dinner

Day 02

7:00-8:00
Breakfast
8:00-8:10
Town Hall meeting
VIPs & Publishers only
8:10-8:40
Sandbox Presentations
VIPs & Publishers only
8:40-8:50
VIP Meeting & drinks
VIPs & Sponsors only

※「8分間ミーティング」について説明いたします。

8:50-9:50
8分間ミーティング(1 on 1) -02-
8-Minute Meetings (1 on 1)

※招待企業とスポンサー企業による1ターム8分の1on1ミーティングです。

10:15-10:45
Working Group Discussion
~ Presentation ~
10:45-11:05
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

11:05-11:25
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

11:25-11:40
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

11:40-11:55
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

11:55-12:10
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

12:10-12:30
Refreshment & Networking Break
12:30-12:45
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

12:45-13:00
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

13:00-13:15
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

13:15-13:30
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

13:30-13:45
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

13:45-14:05
Session
パートナーシップを機能させるには

ブランドに対しては適切なパブリッシングパートナーを選ぶことで結果を大きく変えることができる。多くの企業が国内の宣伝や質の高いコンテンツマーケティングに注目するなか、ウォール・ストリート・ジャーナルのジム・パーシー氏から、こうしたブランドパートナーシップを機能させるにはどうすればよいか、またそこで展開する創造的努力について話を聞く。

  • Making Partnerships Work

    For brands, the right publishing partner can make all the difference. As more companies turn to native advertising and quality content marketing, we will hear from Jim Piercy of The Wall Street Journal who will discuss how to make these brand partnerships work and the creative endeavors that unfold.

14:05-14:10
Wrap Up “5 things we’ve learned”
14:10-16:00
Closing Party

※変更となる場合がありますので、予めご了承ください。

Sponsors スポンサー

Coming Soon…

    Supporter 後援

    supporter_jiaa

    Venue 開催場所

    京都ブライトンホテル
Kyoto Brighton Hotel
〒602-8071 京都市上京区新町通中立売(御所西)
Nakadachiuri, Shinmachi-Dori,Kamigyo-ku, Kyoto 602-8071, Japan

    京都ブライトンホテル
    Kyoto Brighton Hotel

    〒602-8071 京都市上京区新町通中立売(御所西)
    Nakadachiuri, Shinmachi-Dori,Kamigyo-ku, Kyoto 602-8071, Japan

    TICKETS チケット

    Coming Soon…

    TICKET………291,600円(税込)

    STARTER VIP………583,200円(税込)
    招待パブリッシャーとの1on1ミーティング(2社分)を含みます。

    ※会場までの費用は各自ご負担ください。
    ※当日のキャンセル・返金は承っておりません。

    Contact お問い合わせ