Storytelling ストーリーテリング

マーケティング活動におけるデジタル利用は、もはや当たり前の時代になりました。いま考えるべきことは、デジタルの手法ではなく、デジタルを通して何をどう語るのかです。

その一方、テクノロジーや社会の進化のスピードは、加速するばかり。そのため、人々にストーリーを伝えようとしても、随時対応しきれない現場も数多く存在しています。

今回のDIGIDAY BRAND LEADERSのテーマは、オンオフの垣根を超えた「ストーリーテリング」。ブランドにおける現代のストーリーテリングのあるべき姿について、業界の別け隔てなく、議論していきます。

DIGIDAY[日本版]編集長 長田 真

Nowadays, the use of digital technologies is the norm in marketing. What we need to now think about is not how to use these technologies, but how and what we can tell to others by using digital technology.

Yet the speed at which technologies and society evolve continues to accelerate, creating many situations where we are unable to properly relate a story to people when needed.

The theme for this year’s DIGIDAY BRAND LEADERS is Storytellingーstories that work both online and offline. We are going to explore what storytelling for a brand in a modern setting should be, regardless of industry.

DIGIDAY Japan, Editor in Chief Shin Osada

Attendees 参加企業

japanairlines
KOSE_ogomark_logotype_h_color_large
M_logo20160822
mercedes benz
Microsoft_web
NB.LOGO.Linear.186c
2015_SHISEIDO_Corporate_LOGO
skylark
yayoi

上記ほか
アウディ・ジャパン株式会社 / 大和ハウス工業株式会社 / 株式会社カネボウ化粧品 / KDDI株式会社 / ライフネット生命保険株式会社 / NEC / 株式会社ニッセン / パナソニック株式会社 / 株式会社パルコ / 株式会社再春館製薬所 / シャープマーケティングジャパン株式会社 / ソニーネットワークコミュニケーションズ株式会社 / 株式会社ワコール …and more (ロゴ/企業名 ABC順)

Speakers 登壇者

Coming Soon…

  • 金 高恩

    金 高恩GOEUN KIM

    JapanTaxi株式会社
    取締役 CMO
    Director, Chief Marketing Officer, JapanTaxi Co.,Ltd.

    父の仕事で日本に来て26年。Cyberagent、netprice、Yahoo!JAPAN、FashionWalkerで新規事業や会社の立ち上げ、プロデュース業務を担当。 その後、独立して多業種の企業の事業立ち上げをお手伝いした後、ファウンダーとして会社を立ち上げる。2015年、人々の生活に浸透している社会インフラを、ITの力を加えて進化させたいという思いからJapanTaxiへ入社。現在はJapanTaxiのCMOとして、プロモーション全般および新規事業の立ち上げを担当するほか、タクシー車両搭載の広告タブレットを展開する株式会社IRISの代表取締役社長を兼務。
    Has resided in Japan for 26 years accompanying her father’s work there. Supervised new businesses at Cyberagent, netprice, Yahoo!JAPAN, and FashionWalker as well as having started a company and supervised production work. After that She became independent and assisted in the startup of companies in several industries before starting a company as a founder. In 2015 she joined JapanTaxi because she wanted to use the power of IT to evolve an infrastructure company that widely affected people’s lives. Today she serves as CMO of JapanTaxi and supervises all promotions and launching of new businesses as well as also serving as the representative director and president of IRIS Inc., which promotes the use of advertising tablets installed in taxis.
  • 木村 美代子

    木村 美代子MIYOKO KIMURA

    アスクル株式会社
    取締役兼CMO(チーフ・マーケティング・オフィサー)
    Director / Chief Marketing Officer, ASKUL Corporation

    1988年 プラス株式会社入社。 1988年 プラス株式会社入社。 1993年 創業メンバーとしてアスクル事業推進室に配属。 1999年 アスクル株式会社の分社独立と同時に同社に入社。マーチャンダイジング、カタログ制作、Webマーケティングを担当。 2009年 個人向けeコマースのアスマル株式会社設立と同時に代表取締役社長に就任。その後、アスクル株式会社に戻り、以降個人向けe コマースのLOHACO事業に取り組む。 2017年 取締役兼CMO
  • 別所 哲也

    別所 哲也TETSUYA BESSHO

    ショートショート フィルムフェスティバル & アジア
    代表
    President, Short Shorts Film Festival & Asia

    90年、日米合作映画『クライシス2050』でハリウッドデビュー。米国映画俳優組合(SAG)メンバーとなる。その後、映画・TV・舞台・ラジオ等で幅広く活躍し、 第1回岩谷時子賞奨励賞、第63回横浜文化賞を受賞。99年より、日本発の国際短編映画祭「ショートショート フィルムフェスティバル」を主宰し、文化庁文化発信 部門長官表彰を受賞。観光庁「VISIT JAPAN 大使」、外務省「ジャパン・ハウス」有識者諮問会議メンバーに就任。内閣府「世界で活躍し『日本』を発信する日本 人」の一人に選出。
    Tetsuya Bessho made his Hollywood debut in 1990 with the Japanese-American made movie “Solar Crisis”, and became member of the Screen Actors Guild (SAG). He works across a broad range, from movies and TV to stage and radio, and won both the first Tokiko Iwatani Award Encouragement Prize and the 63rd Yokohama Cultural Award. From 1999 he has presided over the Japanese international short film festival “Short Shorts Film Festival & Asia”, and was recognized for this contribution with the Commissioner's Award for the Promotion of Japanese Culture from the Agency for Cultural Affairs. Tetsuya is a “VISIT JAPAN Ambassador” for the Japan Tourism Agency, a member of the council of experts for the Ministry of Foreign Affairs “Japan House” project, and was selected by the Japanese Cabinet Office as a “Global Messenger of Japan.”
  • 三宅 耕二

    三宅 耕二KOJI MIYAKE

    株式会社日本経済新聞社
    執行役員 デジタル事業 広告・IDユニット長
    Executive Officer General Manager, Nikkei-ID and Advertising Unit, Digital Business, Nikkei Inc.

    1985年に入社、大阪社会部配属。日経MJの編集に15年携わり、2011年日経MJ編集長。京都支社長を経て17年から現職。
    Joined in 1985, I was involved in editing Nikkei MJ for 15 years, and was editor of Nikkei MJ in 2011. After working as a Kyoto branch manager he has been in current position since 17 years.
  • 山本 隆博

    山本 隆博TAKAHIRO YAMAMOTO

    シャープマーケティングジャパン株式会社
    マーケティング統括部
    デジタルマーケティング部 主任
    manager, Digital Marketing Dept, Sharp Marketing Japan Corporation

    フォロワー46万を超える、シャープ公式ツイッターの運営者。マス広告を担当後、流れ流れて中の人。時にゆるいと称されるツイートでニュースやまとめ記事になることが日常に。企業コミュニケーションと広告の新しいあり方を模索しながら、日々ツイッター上でユーザーと交流を続けている。2014年大阪コピーライターズクラブ最高新人賞、突破クリエイティブアワード2015審査員特別賞、第50回佐治敬三賞、2018年東京コピーライターズクラブ新人賞。
    SHARP official twitter account operator. @SHARP_JP has more than 460,000 followers. After taking charge of mass advertisement, currently engaged in SNS communication. @SHARP_JP is famous for loose, friendly, personal tweets and talking directly to consumers.

※本イベント開催時の所属および役職です。

Agenda アジェンダ

Day 01

Day 01, September 11th

11:00-13:00
Registration Desk Opens
    11:30-12:00
    Town Hall meeting
    VIPs & Publishers only
      12:00-12:30
      Sandbox Presentations
      VIPs & Publishers only
        12:30-13:15
        Networking Lunch
          13:15-13:20
          Opening Remarks
          Open to all
            13:20-13:30
            The Digiday Challenge Board
              13:30-13:40
              Biggest trends in the industry
                13:40-14:00
                Keynote
                Keynote
                • It’s a platform world, and brands are just living in it. That was the harsh realization America’s biggest companies woke up to this year. With Google and Facebook controlling the majority of ad spend, and making their own rules to go along with them, brands are caught in a new reality where they are no longer top dog. They’re seeking to change that, and the spring’s YouTube “brand safety” crisis created an opportunity for them to actually make it happen. In this presentation, we’ll cover how American brands are seeking to take back control from their platform overlords; how they’re playing with younger players like Snapchat and Instagram; and how they’re changing stodgy internal structures to be able to compete in a new era.

                  14:00-14:20
                  Session
                  Session
                  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                    14:20-14:35
                    Session
                    Session
                    • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                      How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                      Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                      14:35-14:55
                      Refreshment & Networking Break
                        14:55-15:00
                        Town Hall Reports & Review of the Challenge Board
                          15:00-15:15
                          Session
                          Session
                          • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                            How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                            Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                            15:15-15:30
                            Session
                            Session
                            • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                              How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                              Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                              15:30-15:45
                              Session
                              Session
                              • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                                How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                                Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                                15:45-16:00
                                Session
                                Session
                                • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                                  How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                                  Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                                  16:00-16:15
                                  Session
                                  Session
                                  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                                    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                                    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                                    16:15-16:30
                                    タクシー業界のアップデートを目指す、 Japan Taxi の挑戦

                                    旅客運送業において、もっともデジタル化が遅れていたタクシー業界。そんななかジャパンタクシー(JapanTaxi)は、配車アプリ「全国タクシー」で、デジタル戦略に本腰を入れはじめた。「テクノロジー活用で、タクシーの乗車体験をアップデートしたい」と語る同社の金高恩CMOは、どんな未来を思い描いているのか?

                                    • JapanTaxi’s Endeavor to Modernize the Taxi Industry

                                      Taxis are one of the least technologically advanced sectors of the passenger transport industry. JapanTaxi is making an earnest effort in digitizing the taxi industry through their taxi reservation app, Zenkoku Taxi. Goeun Kim, CMO of JapanTaxi, wants to use techonology to update the taxi ride experience and explains her ideas for the future.

                                    • 金 高恩

                                      金 高恩GOEUN KIM

                                      JapanTaxi株式会社
                                      取締役 CMO
                                      Director, Chief Marketing Officer, JapanTaxi Co.,Ltd.

                                      父の仕事で日本に来て26年。Cyberagent、netprice、Yahoo!JAPAN、FashionWalkerで新規事業や会社の立ち上げ、プロデュース業務を担当。 その後、独立して多業種の企業の事業立ち上げをお手伝いした後、ファウンダーとして会社を立ち上げる。2015年、人々の生活に浸透している社会インフラを、ITの力を加えて進化させたいという思いからJapanTaxiへ入社。現在はJapanTaxiのCMOとして、プロモーション全般および新規事業の立ち上げを担当するほか、タクシー車両搭載の広告タブレットを展開する株式会社IRISの代表取締役社長を兼務。
                                      Has resided in Japan for 26 years accompanying her father’s work there. Supervised new businesses at Cyberagent, netprice, Yahoo!JAPAN, and FashionWalker as well as having started a company and supervised production work. After that She became independent and assisted in the startup of companies in several industries before starting a company as a founder. In 2015 she joined JapanTaxi because she wanted to use the power of IT to evolve an infrastructure company that widely affected people’s lives. Today she serves as CMO of JapanTaxi and supervises all promotions and launching of new businesses as well as also serving as the representative director and president of IRIS Inc., which promotes the use of advertising tablets installed in taxis.
                                    16:30-16:45
                                    Session
                                    Session
                                    • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                                      How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                                      Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                                      16:45-17:00
                                      Session
                                      Session
                                      • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                                        How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                                        Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                                        17:00-17:20
                                        Session
                                        Session
                                        • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                                          How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                                          Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                                          17:35-18:35
                                          Working Group Discussion
                                          -Discussion-
                                          • メディアには、広告枠やコンテンツ提供者など、複数の側面がある。その一方で広告主側にも、コンシューマを惹きつける有益なコンテンツ作りが、これまで以上に必要となってきた。しかし、いま両者のあいだでは、対話が足りていない。その原因はどこにあるのか? コミュニケーションを促進するにはどうすればいいのか? グループディスカッションを通して最適解を探る。


                                            Both the media and the advertiser have many faces. The media can be at once a content provider and an inventory; the advertiser is both advertiser and creator, it needs to create meaningful content that won’t be ignored by the consumer. Another thing media/advertisers have in common is a lack of communication with their counterparts. Why is this happening? What can be done to circumvent the abounding miscommunication? Find out through this particular group discussion.

                                            18:45-19:15
                                            Working Group Discussion
                                            -Presentation-
                                            • メディアには、広告枠やコンテンツ提供者など、複数の側面がある。その一方で広告主側にも、コンシューマを惹きつける有益なコンテンツ作りが、これまで以上に必要となってきた。しかし、いま両者のあいだでは、対話が足りていない。その原因はどこにあるのか? コミュニケーションを促進するにはどうすればいいのか? グループディスカッションを通して最適解を探る。


                                              Both the media and the advertiser have many faces. The media can be at once a content provider and an inventory; the advertiser is both advertiser and creator, it needs to create meaningful content that won’t be ignored by the consumer. Another thing media/advertisers have in common is a lack of communication with their counterparts. Why is this happening? What can be done to circumvent the abounding miscommunication? Find out through this particular group discussion.

                                              19:35-20:05
                                              Drinks Reception
                                              Open to all
                                                20:05-21:35
                                                Dinner

                                                  Day 02

                                                  7:00-8:00
                                                  Breakfast
                                                    8:00-8:10
                                                    TownHall
                                                      8:10-8:40
                                                      Sandbox Presentations
                                                      VIPs & Publishers only
                                                        8:50-9:10
                                                        Keynote
                                                        Keynote
                                                        • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                                                          How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                                                          Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                                                          9:10-9:30
                                                          Session
                                                          Session
                                                          • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                                                            How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                                                            Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                                                            9:30-9:45
                                                            Session
                                                            Session
                                                            • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                                                              How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                                                              Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                                                              9:45-10:00
                                                              Session
                                                              Session
                                                              • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                                                                How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                                                                Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                                                                10:10-11:10
                                                                8分間ミーティング(1 on 1)
                                                                8-Minute Meetings (1 on 1)

                                                                招待企業とスポンサー企業による1ターム8分の1on1ミーティングです。

                                                                  11:30-11:45
                                                                  @SHARP_JP 、46万フォロワーを巻き込む「ゆるい」ツイートの真意

                                                                  数ある企業アカウントのなかでも抜群のエンゲージメントを誇る、シャープの公式 @SHARP_JP ツイッター。企業の顔らしからぬ、その「ゆるい」発言はバズを日常的に起こしつつ、新しいデジタルコミュニケーションのあり方を指し示してきた。佐治敬三賞やTCCはじめ、広告コピーの受賞者であり、いわゆる「中の人」である山本隆博氏は、必ずしも売上に直結しないこの取り組みに、どんな可能性を見出しているのか?

                                                                  • The Real Motives behind the Offbeat Humor of the 460,000-follower @SHARP_JP

                                                                    Out of the many, many businesses on Twitter, @SHARP_JP, Sharp’s official account, boasts excellent engagement with its readers. The offbeat humor of the account, which contrasts sharply with the company’s serious image, constantly generates buzz and exemplifies a new kind of digital communication. Winner of the Saji Keizo Prize and awards from TCC and others, Takahiro Yamamoto, the man behind the account, explores the potential for projects like this that don’t directly contribute to the company’s bottom line.

                                                                  • 山本 隆博

                                                                    山本 隆博TAKAHIRO YAMAMOTO

                                                                    シャープマーケティングジャパン株式会社
                                                                    マーケティング統括部
                                                                    デジタルマーケティング部 主任
                                                                    manager, Digital Marketing Dept, Sharp Marketing Japan Corporation

                                                                    フォロワー46万を超える、シャープ公式ツイッターの運営者。マス広告を担当後、流れ流れて中の人。時にゆるいと称されるツイートでニュースやまとめ記事になることが日常に。企業コミュニケーションと広告の新しいあり方を模索しながら、日々ツイッター上でユーザーと交流を続けている。2014年大阪コピーライターズクラブ最高新人賞、突破クリエイティブアワード2015審査員特別賞、第50回佐治敬三賞、2018年東京コピーライターズクラブ新人賞。
                                                                    SHARP official twitter account operator. @SHARP_JP has more than 460,000 followers. After taking charge of mass advertisement, currently engaged in SNS communication. @SHARP_JP is famous for loose, friendly, personal tweets and talking directly to consumers.
                                                                  11:45-12:00
                                                                  Session
                                                                  Session
                                                                  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                                                                    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                                                                    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                                                                    12:00-12:20
                                                                    Keynote
                                                                    Keynote
                                                                    • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


                                                                      How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
                                                                      Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

                                                                      12:20-12:30
                                                                      Wrap Up “5 things we’ve learned”
                                                                        13:00-17:00
                                                                        Activity

                                                                          Supporters 後援

                                                                          Venue 開催場所

                                                                          ウェスティン都ホテル京都
The Westin Miyako Kyoto
605-0052 京都市東山区粟田口華頂町1(三条けあげ)
605-0052, 1 Awataguchi Kachocho,Higashiyama-ku,Kyoto, Japan

                                                                          ウェスティン都ホテル京都
                                                                          The Westin Miyako Kyoto

                                                                          605-0052 京都市東山区粟田口華頂町1(三条けあげ)
                                                                          605-0052, 1 Awataguchi Kachocho,Higashiyama-ku,Kyoto, Japan

                                                                          チケット Tickets

                                                                          TICKET………291,600円(税込)

                                                                          STARTER VIP………540,000円(税込)
                                                                          招待パブリッシャーとの1on1ミーティング(2社分)を含みます。

                                                                          ※会場までの費用は各自ご負担ください。
                                                                          ※当日のキャンセル・返金は承っておりません。

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