Media Experience Theme

いまデジタルメディアにおけるエクスペリエンスが、大きく変化しています。たとえば、本格的な動画元年を超え、長尺動画やライブ動画など、さまざまなパブリッシャーが動画ビジネスに乗り出してきました。また、顔の見えるオーディエンスのために、サブスクリプションやリアルイベントなど、単なる情報だけではない「体験」そのものを提供するパブリッシャーも増えています。

基本無料で、新規参入障壁も限りなく低いデジタル空間。そこでプロコンテンツは、いかにエクスペリエンスを差別化していくべきか、DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT 2018では語り合います。

DIGIDAY[日本版]編集長 長田 真

The experience in digital media is massively changing now. In Japan, 2016 is so-called “the year of video”. Many publishers has entered online video market using streaming video and long-length videos. In addition, more and more publishers are trying to reach the audiences to provide real “experiences” through subscriptions and offline events.

Most of online services are provided free and many competitors are joining the digital world. How could corporations differentiate themselves in providing best “experiences” to the audiences by their contents? We will discuss the topic in DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT 2018.

DIGIDAY Japan, Editor in Chief Shin Osada

Past Attendees 過去の参加企業

IBM_logo_DBL
japanairlines
johnmasterorganics
KIRIN_web
KOSE_ogomark_logotype_h_color_large
M_logo20160822
mercedes benz
Microsoft_web
NB.LOGO.Linear.186c
2015_SHISEIDO_Corporate_LOGO
yayoi

上記ほか
アマゾンジャパン合同会社 / 大和ハウス工業株式会社 / 株式会社ドミノ・ピザ ジャパン / 株式会社インターメスティック / 株式会社永谷園 / NEC / Netflix株式会社 / 株式会社オープンハウス / パナソニック株式会社 アプライアンス社 / 株式会社パルコ / 合同会社 西友 / ソニーネットワークコミュニケーションズ株式会社 / 株式会社ワコール / ヤフー株式会社 …and more (ロゴ/企業名 ABC順)

アマゾンジャパン合同会社 / 株式会社インターメスティック / 株式会社オープンハウス / 花王株式会社 / カブドットコム証券株式会社 / キヤノンマーケティングジャパン株式会社 / 株式会社コーセー / 小林製薬株式会社 / サッポロビール株式会社 / サントリーコミュニケーションズ株式会社 / 資生堂ジャパン株式会社 / 株式会社ジュピターテレコム / 株式会社ジョンマスターオーガニックグループ / 全日本空輸株式会社 / ダイキン工業株式会社 / 東洋ゴム工業株式会社 / 株式会社ドミノ・ピザ ジャパン / トランスコスモス株式会社 / 株式会社永谷園 / 日本アイ・ビー・エム株式会社 / 日本マイクロソフト株式会社   / 日本マクドナルド株式会社 / 日本郵政株式会社 / 株式会社ニューバランスジャパン / ネスレ日本株式会社 / パナソニック株式会社 アプライアンス社 / メルセデス・ベンツ日本株式会社 / ヤフー株式会社 / ヤマハ株式会社 / ライオン株式会社  … and more

Past Speakers 過去の登壇者

Coming Soon…

※本イベント開催時の所属および役職です。

佐藤 俊介
トランスコスモス株式会社
取締役 上席常務執行役員兼CMO

石橋 昌文
ネスレ日本株式会社
専務執行役員/チーフ・マーケティング・オフィサー

音部 大輔
資生堂ジャパン株式会社
執行役員

八田 浩
スキルアップ・ビデオテクノロジーズ株式会社
代表取締役社長

小和田 みどり
ライオン株式会社
宣伝部長

山口 有希子
日本アイ・ビー・エム株式会社
デジタルコンテンツマーケティング部長

玉井 忠幸
株式会社読売新聞東京本社
取締役メディア局長

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

鴨下 豊
Netflix株式会社
シニアマーケティングマネージャー

三澤 直哉
株式会社リクルートホールディングス
マーケター

小林 桂
株式会社集英社
取締役/Project8代表取締役

長崎 亘宏
株式会社 講談社
第一事業局次長 兼 ライツ・メディアビジネス局次長

青木 岳
株式会社小学館
課長代理

新谷 哲也
The Trade Desk Japan株式会社
カントリーマネージャー

宮田 崇平
株式会社CyberBull
営業統括

北庄司 英雄
ブライトコーブ株式会社
シニアセールスディレクター

小林 武帥
デジタル・アドバタイジング・コンソーシアム株式会社
プロダクト開発本部 副本部長

吉永 浩和
ログリー株式会社
代表取締役

菅 恭一
株式会社ベストインクラスプロデューサーズ
代表取締役社長

倉橋 健太
株式会社プレイド
CEO/Co-Founder

菅原 健一
スマートニュース株式会社
ブランド広告責任者

今村幸彦
Teads Japan 株式会社
マネージング・ディレクター

山田 陸
株式会社サイバーエージェント
執行役員

中條 裕紀
資生堂ジャパン株式会社
コミュニケーション統括部 メディア統括グループ

的野 浩一
福岡市
国家戦略特区グローバルスタートアップ課長

Lisa Lesman
Coach Japan
Divisional Vice President, Marketing

堀内 健后
トレジャーデータ株式会社
マーケティング担当ディレクター

Agenda アジェンダ

Day 01

Day 01, September 11th

11:00-13:00
Registration Desk Opens
11:30-12:00
Town Hall meeting
VIPs & Publishers only

田中 準也
株式会社インフォバーン
取締役・執行役員 ソリューション部門及びDIGIDAY事業担当

長田 真
DIGIDAY[日本版]
編集長

12:00-12:30
Sandbox Presentations
VIPs & Publishers only

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

12:30-13:15
Networking Lunch
13:15-13:20
Opening Remarks
Open to all

長田 真
DIGIDAY[日本版]
編集長

13:20-13:30
The Digiday Challenge Board

長田 真
DIGIDAY[日本版]
編集長

13:30-13:40
Biggest trends in the industry

長田 真
DIGIDAY[日本版]
編集長

13:40-14:00
Keynote
Keynote
  • It’s a platform world, and brands are just living in it. That was the harsh realization America’s biggest companies woke up to this year. With Google and Facebook controlling the majority of ad spend, and making their own rules to go along with them, brands are caught in a new reality where they are no longer top dog. They’re seeking to change that, and the spring’s YouTube “brand safety” crisis created an opportunity for them to actually make it happen. In this presentation, we’ll cover how American brands are seeking to take back control from their platform overlords; how they’re playing with younger players like Snapchat and Instagram; and how they’re changing stodgy internal structures to be able to compete in a new era.

長田 真
DIGIDAY[日本版]
編集長

14:00-14:20
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

14:20-14:35
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

14:35-14:55
Refreshment & Networking Break
14:55-15:00
Town Hall Reports & Review of the Challenge Board

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

15:00-15:15
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

15:15-15:30
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

15:30-15:45
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

15:45-16:00
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

16:00-16:15
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

16:15-16:30
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

16:30-16:45
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

16:45-17:00
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

17:00-17:20
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

17:35-18:35
Working Group Discussion
-Discussion-
  • メディアには、広告枠やコンテンツ提供者など、複数の側面がある。その一方で広告主側にも、コンシューマを惹きつける有益なコンテンツ作りが、これまで以上に必要となってきた。しかし、いま両者のあいだでは、対話が足りていない。その原因はどこにあるのか? コミュニケーションを促進するにはどうすればいいのか? グループディスカッションを通して最適解を探る。


    Both the media and the advertiser have many faces. The media can be at once a content provider and an inventory; the advertiser is both advertiser and creator, it needs to create meaningful content that won’t be ignored by the consumer. Another thing media/advertisers have in common is a lack of communication with their counterparts. Why is this happening? What can be done to circumvent the abounding miscommunication? Find out through this particular group discussion.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

18:45-19:15
Working Group Discussion
-Presentation-
  • メディアには、広告枠やコンテンツ提供者など、複数の側面がある。その一方で広告主側にも、コンシューマを惹きつける有益なコンテンツ作りが、これまで以上に必要となってきた。しかし、いま両者のあいだでは、対話が足りていない。その原因はどこにあるのか? コミュニケーションを促進するにはどうすればいいのか? グループディスカッションを通して最適解を探る。


    Both the media and the advertiser have many faces. The media can be at once a content provider and an inventory; the advertiser is both advertiser and creator, it needs to create meaningful content that won’t be ignored by the consumer. Another thing media/advertisers have in common is a lack of communication with their counterparts. Why is this happening? What can be done to circumvent the abounding miscommunication? Find out through this particular group discussion.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

19:35-20:05
Drinks Reception
Open to all
20:05-21:35
Dinner

Day 02

7:00-8:00
Breakfast
8:00-8:10
TownHall

長田 真
DIGIDAY[日本版]
編集長

8:10-8:40
Sandbox Presentations
VIPs & Publishers only

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

8:50-9:10
Keynote
Keynote
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

9:10-9:30
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

9:30-9:45
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

9:45-10:00
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

10:10-11:10
8分間ミーティング(1 on 1)
8-Minute Meetings (1 on 1)
11:30-11:45
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

11:45-12:00
Session
Session
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

12:00-12:20
Keynote
Keynote
  • コンテンツマーケティングという言葉が一般化されたいま、指標に関する議論が加熱してきた。そこで、レコメンドエンジンを提供するpopinは、「読了率」を指標としたコンテンツマーケティングのあり方を提案する。また、ブランドセーフティへの意識が高まるなか、同社はこの7月に、従来製品へブランド保護機能をアドオンできる「for Brand」もリリースした。中国最大のインターネット検索エンジン、百度(Baidu.com)との経営統合から2年、世界レベルのAI (画像識別)技術を用いたpopInの実力とは。


    How do you define content marketing? popIn, reknown for its recommending engine suggests that content marketing should be measured by scroll depth, or to be more exact, by the percentage of readers that read until the last sentence.
    Closeup on popIn, owner of one of the world’s leading image-recognition AI, 2 years into its merger with China’s largest search engine Baidu.com, with a freshly launched brand security add-on “for Brand”.

高橋 大介
popIn株式会社
取締役副社長

12:20-12:30
Wrap Up “5 things we’ve learned”

長田 真
DIGIDAY[日本版]
編集長

13:00-17:00
Activity

Supporters 後援

Venue 開催場所

ウェスティン都ホテル京都
The Westin Miyako Kyoto
605-0052 京都市東山区粟田口華頂町1(三条けあげ)
605-0052, 1 Awataguchi Kachocho,Higashiyama-ku,Kyoto, Japan

ウェスティン都ホテル京都
The Westin Miyako Kyoto

605-0052 京都市東山区粟田口華頂町1(三条けあげ)
605-0052, 1 Awataguchi Kachocho,Higashiyama-ku,Kyoto, Japan

チケット Tickets

TICKET………291,600円(税込)

STARTER VIP………540,000円(税込)
招待パブリッシャーとの1on1ミーティング(4社分)を含みます。

※会場までの費用は各自ご負担ください。
※当日のキャンセル・返金は承っておりません。

Contact お問い合わせ