SPEAKERS

DIGIDAY BRAND LEADERS 2017.08.03 – 08.04

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佐藤 俊介 Shunsuke Sato

トランスコスモス株式会社
取締役 上席常務執行役員兼CMO

2001年、日本大学理工学部建築学科卒業。ベンチャー企業経営を経て2006年に株式会社エスワンオーを創業。2010年よりファッションブランドsatisfaction guaranteed設立のためシンガポールに事業拠点を移した。国内最大級のトレーディングデスク事業を展開する株式会社エスワンオーインタラクティブを株式会社オプトホールディングに売却した後、2016年、Facebook広告運用の最適化を図るSOCIAL GEARをトランスコスモスへ売却。同年、取締役CMOに就任、イノベーション担当取締役も兼任する。

transcosmos inc.
Director, Corporate Executive Officer & CMO

Graduated from Nihon University in 2001 with an undergraduate degree in architecture. After several years in startup management, in 2006 founded “s1o” the digital marketing agency. In 2010 moved to Singapore to start a global fashion brand called “satisfaction guaranteed”. Followed the sale of his agency trading desk business “s1o interactive” to OPT Holding with the sale of SOCIAL GEAR, a Facebook marketing specialist, to transcosmos in 2016. That same year joined transcosmos’ board as CMO and Head of Innovation.

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石橋 昌文 Masafumi Ishibashi

ネスレ日本株式会社
専務執行役員/チーフ・マーケティング・オフィサー

1985年ネスレ日本に入社。営業本部、ネスレUKを経て、1992年ネスレマッキントッシュ株式会社 (現コンフェクショナリー事業本部)。2年間のネスレスイス本社での勤務を経て、2005年 同 マーケティング統括部長。キットカットの受験生応援キャンペーンに携わり、成功に導く。2009年ネスレ日本 常務執行役員 コミュニケーションズ゛&マーケティングエクセレンス本部長、2012年チーフ・マーケティング・オフィサー(CMO)に就任。2017年より同社、専務執行役員。

Nestlé Japan Ltd.
Senior Managing Executive Officer / Chief Marketing Officer

Joined Nestlé Japan Ltd. in1985, and started career at sales division.
After two years of experience in Nestlé Rowntree Div., Nestlé UK, worked as a Brand Manager at Marketing Dept. in Nestlé Mackintosh K.K. in 1992. (Currently Confectionery Business Group, Nestle Japan Ltd.)
Made further career in Confectionery Strategic Business Unit at Nestlé S.A. in Switzerland for two years.
Taken the Marketing Manager’s position in Nestlé Confectionery K.K. in 2005. Made a successful result of “KIT KAT Juken Campaign”.
In 2009, took up the post of Managing Executive Officer, Communications & Marketing Excellence Division, Nestlé Japan Ltd.
2012, engaged in Chief Marketing Officer.
From 2017, Senior Managing Executive Officer.

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音部 大輔 Daisuke Otobe

資生堂ジャパン株式会社
執行役員

新卒でP&Gジャパンのマーケティング本部に入社。17年間の在籍中、アリエール、ファブリーズ、アテント、パンパースなどのブランドマネジメントを経て、US本社セントラルチームへ。帰国後、ダノンジャパン、ユニリーバ・ジャパン、日産自動車、資生堂など多様な文化背景や製品分野の企業でブランドマネジメントやマーケティング組織育成を指揮。2016年、CNET JapanのCMO Awardを資生堂ジャパンCMOとして受賞。博士(経営学 神戸大学)。

SHISEIDO Japan Co.,Ltd.
Corporate Officer

Joined P&G Japan, Marketing, for Ariel, Febreze, Pampers, etc. Transferred to the central team to lead a project about disruptive innovation from Marketing end. After returning to Japan, directed and developed marketing departments at Danone Japan, Unilever Japan and Shiseido Japan. Won “CMO award” by CNET Japan in 2016 as a CMO of Shiseido Japan. DBA at Kobe University.

hiroshi_hatta

八田 浩 Hiroshi Hatta

スキルアップ・ビデオテクノロジーズ株式会社
代表取締役社長

2001年明治大学経営学部卒業。 証券会社勤務の後、2004年株式会社オプト入社。 名古屋営業所立ち上げなど営業に従事したのち、電通との資本業務提携においては協業責任者として同社へ出向。 2010年オプトに帰任以来、従来の広告代理事業に加え、アドテク事業、動画事業、オムニチャネル事業のメディア/商品開発を担当。2011年7月株式会社オプト執行役員に就任。2015年4月~2016年3月まで同社取締役に就任。2015年12月より当社代表取締役社長に就任。

SkillUp Video Technologies Corporation
CEO

Hiroshi Hatta serves as CEO of Skill Up Video Technologies in December 2015.
He served as Director of board at OPT in 2014. He worked for OPT from 2004. In the capital and business alliance between Dentsu and OPT, he was in chage of collaboration with Dentsu from 2008 to 2010.
Since returning to OPT, in addition to the conventional advertising agency business, he was in charge of media / product development /ad tech business/ online video business, omni channel business.
Hiroshi Hatta graduated from the Meiji University Faculty of Business Administration in 2001.

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小和田 みどり Midori Kowada

ライオン株式会社
宣伝部長

販売店営業担当(西友・イトーヨーカドーなど)
商品開発(ヘアケア・ヘアメイク担当)
宣伝部(新聞・雑誌・TVスポット担当)
2008年10月 パーソナルケアを開発・販売する子会社
      「株式会社イシュア」を立上げ代表取締役就任
2015年 1月 ライオン株式会社 宣伝部長

LION CORPORATION
Director of Advertising

Sales Division、Product development  Division、Advertise Division
Oct 2008  Start a subsidiary 「issua Corp.」
      Representative Director and Presiden
Jan.2015  Incumbent

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山口 有希子 Yukiko Yamaguchi

日本アイ・ビー・エム株式会社
デジタルコンテンツマーケティング部長

91年リクルートコスモスに入社。その後、商社にて各種海外プロジェクトや海外IT関連製品の輸入販売・マーケティングを実施。 企業のマーケティングコミュニケーションに20年以上従事。シスコシステムズ、オーバーチュア、ヤフージャパンのマーケティング管理職を経て、現在日本IBMにてデジタルコンテンツマーケティング&サービス部長として、新しいマーケティングに挑戦している。 日本アドバタイザーズ協会 理事、国際委員会 委員長。デザイン&テクノロジー協会 理事。

IBM Japan Ltd.
Manager, Digital Content Marketing

Over 20 years of experience in Marketing Communications in IT industries.
Joined Recruit Cosmos in 1991. From 1995, joined a domestic trading firm and in charge of oversea projects & marketing.
2002-2007 Manager, Marketing & Communication in Cisco Systems
2007-2012 Senior Director, Marketing in Overture Ltd.
Director, Marketing in Yahoo, Japan, Marketing Solution Company
From 2012- Manager of Brand & Communications (Advertisement, PR, CSR, executive communications) in IBM Japan. From Aug. 1996, established a new department “Digital Contents Marketing & Service “ to elevate the digital marketing effectiveness.
Chairman of International Committee of Japan Advertisers Association.
Board member of the Design & Technology Association.

DBL_tamai_yomiuri

玉井 忠幸 Tadayuki Tamai

株式会社読売新聞東京本社
取締役メディア局長

1960年生まれ 上智大学文学部卒
1983年読売新聞社に入社。前橋支局を経て88年から政治部。竹下首相番、自民党担当、自民党キャップを経て、世論調査部長、政治部長、編集局次長を歴任。2013年からBS日テレ「深層NEWS」キャスター。2016年から東京本社取締役メディア局長。

THE YOMIURI SHIMBUN
Director, Chief Officer, Digital Media

Tamai holds a BA in Sociology from Sophia University. He entered The Yomiuri Shimbun in 1983 and after working in the Maebashi Bureau, he joined the newspaper’s political section in 1988. On the political beat, he covered the Prime Minister’s office, the Liberal Democratic Party, eventually becoming the chief reporter on the party. Tamai became editor of the Polls Department (2007) and the Political News Department (2011) before taking the post of Deputy Managing Editor of The Yomiuri Shimbun in 2012. He was a host of “Shinso News,” a news program of BS Nippon Corporation.
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高橋 大介 Daisuke Takahashi

popIn株式会社
取締役副社長

1977年、静岡県伊東市生まれ38歳。 ネットベンチャーを経て、2004年株式会社サイバー・コミュニケーションズ入社。2005年9月 株式会社電通IC局へ移動。 2008年2月 百度株式会社(現:バイドゥ株式会社) 国際事業室入社。国際事業本部 本部長として、中国Webマーケティングを活用した日系企業の中国進出支援などに10年にわたり従事。経営統合以降、popIn も兼務し、2017年4月より現職。

popIn Inc.
Vice President

Born in Ito City, Shizuoka in 1977.
After working at internet-related ventures, joined Cyber Communications Inc. in 2004.
From September 2005, worked at Dentsu Inc IC Division.
Joined the International Business Department at Baidu Japan Inc. in February 2008.
As General Manager of the International Division, engaged in long-term efforts including support for Japanese companies that are expanding into China with the use of China-based web marketing.
Has been vice president of popIn since April 2017.

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鴨下 豊 Yutaka Kamoshita

Netflix株式会社
シニアマーケティングマネージャー

慶應義塾大学を卒業後、電通に入社。関西支社インタラクティブ・コミュニケーション局、グローバルソリューションセンター、電通インドグループなどにて国内外のデジタル関連のプランニングやコンサルティングを担当。2013年に同社を退職、外資系飲料メーカーでのデジタルマーケティング職を経て、2015年6月より米ネットフリックスの日本事業立ち上げに参画し、現職。

Netflix, inc
Senior Marketing Manager

Yutaka is the Senior Manager of Japan Marketing team at Netflix, focused on building marketing strategies, planning content marketing campaigns, and driving in-house programmatic initiatives to grow the Netflix member base in Japan. Yutaka started at Netflix two years ago as Digital Marketing Manager and prior to his time at Netflix, he worked at Red Bull Japan and Dentsu, where he led various digital media initiatives.
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三澤 直哉 Naoya Misawa

株式会社リクルートホールディングス
マーケター

2004年にサイバーエージェント、2009年に楽天、2014年にリクルートライフスタイルへ入社。現在はリクルートホールディングスにて、「ホットペッパーグルメ」のSEOやオウンドメディア、ソーシャルメディア施策等を担当している。

Recruit Holdings Co.,Ltd.
Marketer

I was joined CyberAgent in 2004, Rakuten in 2009 and Recruit Lifestyle in 2014. Currently at Recruit Holdings, I am in charge of SEO, Owned Media, Social Media and so on of “Hot Pepper Gourmet”.
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小林 桂 Kei Kobayashi

株式会社集英社
取締役/Project8代表取締役

集英社に入社後、宣伝部、広告部、ブランド事業部などに勤務。2015年に株式会社プロジェクト8を設立 同社代表取締役に就任。

SHUEISYA Inc.
director

Kei served at PR, advertising, and brand division since he joined SHUEISHA. He is currently a board member of the company’s dirctors. He also founded Project8, subsidiary of SHUEISHA in 2015 and serves as a CEO of the company.

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長崎 亘宏 Nobuhiro Nagasaki

株式会社 講談社
第一事業局次長 兼 ライツ・メディアビジネス局次長

デルフィス、マッキャンエリクソンそれぞれのメディアプランニング職を経て、2006年、講談社に入社。雑誌、コミック、デジタルメディアの広告商品開発やイベント事業に携わる。2010年より、雑誌広告効果測定調査「M-VALUE」設立に従事。2014年より、JIAA(日本インタラクティブ広告協会)ネイティブ広告部会座長として、ガイドラインや広告効果指標の整備に取組む。2015年、第3回webグランプリ「Web 人 of the year」を受賞。2017年、「Advertising Week Asia」のアドバイザリーカウンシルメンバーとして参加。

Kodansha Company Ltd.
Deputy Executive Director of First Division

After working for McCann and Delphys as a media planner, joined KODANSHA in 2006. He has been committed to event business, and produced ad products for magazines, comics, and digital media. He established M-VALUE, a study of measuring advertising effectiveness of magazine. A chairman of JIAA native advertising committee since 2014, developing a guideline and reseach to standardize advertising effectiveness measurement indicator. He received an award of Web Person of the Year in 2015. Joined the advisory council of Advertising Week Asia in 2017.

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青木 岳 Gaku Aoki

株式会社小学館
課長代理

小学館に1997年入社。編集として12年間、コミック誌、幼児誌、グラビア誌、ウェブメディアに所属する。 その後デジタル部門にてサイトの新規構築やアプリの企画・開発などに携わる傍ら、 ネットメディアにおける新たな広告ソリューションとコンテンツソリューションを開発して今日に至る。

Shogakukan Inc.
Deputy Manager

Joined Shogakukan (pubishing company) on 1997, as an editor for 12 years.
Participated in variety of magazines, such as comic magazines, magazine for infants, gravure magazine, and webmedia.
Now belonging to Digital Business Division for 8 years.
Specific works are developing smartphone apps, producing web services,
and development of a data-based content marketing & native ad solutions for web media.

09_Tetsuya_Shintani_The Trade Desk Japan

新谷 哲也 Tetsuya Shintani

The Trade Desk Japan株式会社
カントリーマネージャー

The Trade Deskのカントリーマネージャーとして日本市場における同社プラットフォームのチャネル開発とサポートをリード。これまでビジネス企画・開発、メディア企画・開発、第三者配信など黎明期から様々なビジネスの立ち上げを担当。特に、インターネット広告ビジネス関連では広告プランニングから企業戦略立案・投資まで幅広い経験がある。現職以前は電通 デジタル・ビジネス局に所属、2014年7月より現職。

The Trade Desk Japan K.K.
Country Manager, Japan

Tetsuya is Country Manager of Japan at The Trade Desk. In his role at The Trade Desk, Tetsuya has led the company’s business growth for the Japanese market, including working with agencies in the region. Tetsuya is one of the adtech veterans of Japan, and brings years of experience in marketing, business development, and advertising technology, programmatic, search engine marketing, and more. Before joining The Trade Desk, Tetsuya worked for Dentsu as senior manager in the digital business division.

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宮田 崇平 Sohei Miyata

株式会社CyberBull
営業統括

2013年10月にCyberAgentに中途入社。大阪支社にてSEMコンサルタントとして2014年12月まで従事し、通販コスメ/健食クライアントを担当。 2015年1月から営業に転身。2015年4月から動画広告専門代理店のCyberBullの立ち上げに従事。現在、営業統括として動画広告を用いたブランディング広告の提案・支援を行っている。

CyberBull, Inc.
Head of Sales

Sohei joined CyberAgent in October 2013. As an SEM consultant, Sohei was in charge of mail order cosmetics / health food clients at the Osaka branch until December 2014.
Sohei switched to the sales department in January 2015. In April 2015 Sohei was one of the members to start up CyberBull, an advertising agency specialized in video advertising.
Currently, Sohei specializes in proposing and supporting video advertising for branding campaigns.

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北庄司 英雄 Hideo Kitashoji

ブライトコーブ株式会社
シニアセールスディレクター

2001年ヤフー株式会社入社、ディスプレイ広告の営業を7年間担当した後、国内の動画配信事業社にて企業向けの動画活用の啓蒙や導入などに注力。2012年にセールスディレクターとしてブライトコーブに入社。 以来、自社サービスである「Video Cloud」を活用したオウンドメディアの動画マーケティングを推進。特に最近はメディア企業向けに動画広告によるマネタイズのコンサルティング提案に注力している。

Brightcove K.K.
Senior Sales Director

Hideo Kitashoji joined Brightcove in 2012 as Sales Director. Since then, he promotes video marketing with owned media by utilizing Brightcove’s Video Cloud service. He also focuses on business development with video ads for media companies such as TV stations and newspapers. Prior to Brightcove, Kitashoji focused on enlightenment and introduction of enterprise video in a domestic company of video distribution. He joined Yahoo Japan Corporation in 2001 and experienced branding ad sales for seven years.

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小林 武帥 Takeru Kobayashi

デジタル・アドバタイジング・コンソーシアム株式会社
プロダクト開発本部 副本部長

2002年 入社 営業部配属
2003年 博報堂DYメディアパートナーズへ出向 デジタル業務推進を担当する。
2012年 DACに帰属し、メディア部(スマートフォン/SNS)にてトレーディングデスクを担当する。
2014年~現在 プロダクト開発本部へ配属。兼務である「データビジネス開発部」では、AudienceOneの「データリクルーティング」及び「商品開発」などに携わる。

D.A.Consortium Inc
Product Development Department Deputy Executive GM

2002 Entered D.A.Consortium as sales representative
2003 was assigned to Hakuhodo DY media partners and responsible for digital business development
2012 Back to D.A.Consortium and was in charge of trading desk in Media Department (SNS/Smartphones)
2014 to present
Work in Product Development Group in D.A.Consortium
Take charge of “data recruitment” and “products development” for AudieceOne DMP in Data Business Development Department

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吉永 浩和 Hirokazu Yoshinaga

ログリー株式会社
代表取締役

1977年生まれ。早稲田大学大学院 博士課程修了 博士(工学)。2006年ログリー株式会社を設立し、代表取締役に就任。以来、ログ分析技術をコアコンピタンスとしてレコメンドシステムや広告配信システムの開発に取り組む。

Logly, Inc.
President & CEO

Hirokazu born in 1977. He received a Ph.D. in Engineering from Waseda University. He founded Logly, Inc. in 2006 and become the president & CEO.

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菅 恭一 Kyoichi Suga

株式会社ベストインクラスプロデューサーズ
代表取締役社長

1998年朝日広告社入社。2004年、次世代型デジタルマーケティング組織を起案。発足後10年間のリーダーシップを通じてPOEにおけるコミュニケ ーションプランニングとデータドリブンなマーケティングマネジメントをシームレスに実践する組織基盤を構築し、国内総合エージェンシーにおけるデジタル比率No1を実現。2015年4月、デジタル時代のマーケティングプロデューサー集団、株式会社ベストインクラスプロデューサーズの創業に参画、代表取締役社長に就任。1.マーケティングシナリオの設計、2.データ活用戦略の策定、3.専門性を繋ぐチームビルディングの3つの視点をコミットメントポイントとし、国内外多数クライアントのマーケティング活動のプロセスデザイン、プロデュースをおこなっている。 日本マーケティング協会 マーケティング・マスター。

Best In Class Producers Inc.
CEO

Kyoichi Suga serves as Best In Class Producers Inc.,’s CEO, responsible for designing the communication scenario to help connect companies and their customers utilizing data and technology in this digital era . Previously, He had worked at Asahi Advertising Inc., one of the oldest advertising agencies in Japan for 17 years, where he was a Director, responsible for the digital marketing teams. He has since supported next generation marketing for companies with the philosophy of integrating cutting edge marketing technologies with communication planning. He graduated Aoyama Gakuin University and has a Masters in Marketing certified by the Japan Marketing Association.
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倉橋 健太 Kenta Kurahashi

株式会社プレイド
CEO/Co-Founder

同志社大学を卒業後、2005年新卒として楽天株式会社に入社。マーケティングおよびウェブディレクションチームにおいて、楽天市場のUX改善、モバイルデバイス戦略の推進、楽天の会員基盤における顧客育成施策の立案、商材カテゴリ別の流通拡大戦略の立案など多岐にわたり担当。2011年10月に株式会社プレイドを創業。約1年にわたるβ版での実地検証、2014年12月に開催されたInfinity Ventures Summit Launch PadにおけるAward獲得を経て、2015年3月にウェブ接客プラットフォーム「KARTE」を正式リリース。
2017年2月末時点で1,430社に導入していただいている。

PLAID Inc.
CEO/Co-Founder

After graduating from Doshisha University, I joined Rakuten Co., Ltd. as a new graduate in 2005. In the marketing and web direction team, I am responsible for improving UX of Rakuten Ichiba, promoting mobile device strategy, planning customer development measures at Rakuten’s member base, and planning distribution expansion strategy by product category. Founded in October 2011 PLAID inc. In March 2015, we officially released the web service platform “KARTE”, after undergoing practical verification on beta version for about 1 year and acquiring the award at Infinity Ventures Summit Launch Pad held in December 2014.As of the end of February 2017, 1,430 companies have been introduced.

kenichi_sugawara

菅原 健一 Kenichi Sugawara

スマートニュース株式会社
ブランド広告責任者

スケールアウト社(現Supership社)にてサービス開発とマーケティングを担当、株式会社medibaによるスケールアウト社買収に伴いmedibaのCMOに就任、合併によりSupership社CMOとしてブランド広告主の課題解決に貢献。2016年SmartNewsに参画、最新のアドテクノロジーやデータドリブンマーケティングのノウハウをベースに、クライアント企業のマーケティングを支援する。

SmartNews, Inc.
Head of Brand Advertising

After working as CMO serving business development and marketing at Supership formerly known as ScaleOut and mediba, jioned SmartNews in 2016. At SmartNews,pioneering new branding experience on mobile by latest advertising technology and data driven marketing.
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今村 幸彦 Yuki Imamura

Teads Japan 株式会社
マネージング・ディレクター

ビューアブル広告市場をリードするTeads社における日本事業を統括。独自技術によるInReadTMフォーマットは、ブランドセーフティ、ビューアビリティ、ユーザビリティ等の広告価値棄損問題を極小化する。ソニー㈱、㈱電通、Kenshooアジア太平洋地域責任者を経て現在に至る。

Teads Japan K.K.
Managing Director

Managing Japan market at Teads, the World’s No.1 Viewable Ad Marketplace. Proprietary InReadTM format allows brands to solve major problems of the industry today, such as brand safety, viewability and user-friendly format. Yuki brings extensive industry knowledge and network from his previous careers including Sony, Dentsu and Kenshoo, where he was the Managing Director of APAC.
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山田 陸 Riku Yamada

株式会社サイバーエージェント
執行役員

2011年株式会社サイバーエージェントへ入社。入社以来、Ameba統括本部にて広告営業として従事。2015年より株式会社サイバーエージェント 執行役員、Ameba統括本部 広告部門(MDH) 統括に就任。

CyberAgent, Inc.
Executive Officer

Joined CyberAgent, Inc. in 2011. He has been engaged in Ameba advertising division since then. He had served as a manager and a senior manager and now as a general manager since 2015. He is also serving as an executive officer at CyberAgent, Inc. since 2015.
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中條 裕紀 Chujo Yuki

資生堂ジャパン株式会社
コミュニケーション統括部 メディア統括グループ

2006年デジタル・アドバタイジング・コンソーシアム入社。その後ADK、ADKインタラクティブにてデジタルマーケティングのプランニングに従事。2011年より博報堂にてデジタル・マス広告含めた営業を担当。2015年より現職。

Shiseido Japan Co.,Ltd.
Strategic Communication Department

Joined D.A.Consortium Inc. in 2006. After that he joined ASATSU-DK INC. and ADK interactive inc. , worked as a digital marketing planner. Since 2011 he had been in charge of advertising division for both digital and mass at HAKUHODO Inc.. He is currently working in Strategic Communication Department at Shiseido Japan Co.,Ltd..
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的野浩一 Koichi Matono

福岡市
国家戦略特区グローバルスタートアップ課長

近年の福岡市のスタートアップ政策に一貫して関わる。グローバル創業特区の獲得や,スタートアップカフェなどでムーブメントをつくり,スタートアップビザや減税,外国政府とのMOU締結,起業家の米国派遣などグローバル化を進めているほか,都心の小学校跡地を再利用したスタートアップ拠点整備などでエコシステム構築を図るなどスタートアップ都市づくりに取り組んでいる。

FUKUOKA CITY
Director of startup policy

coming soon…

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Lisa Lesman

Coach Japan
Divisional Vice President, Marketing

2016年の始めにコーチに入社。インターナショナルおよび北米ホールセールを担当するマーケティングチームを率い、その後グローバル・ブランドマーケティング・チームへ異動。2016年12月に拠点を東京に移してコーチジャパンのマーケティングのヘッドに就任。PR、メディア戦略と媒体購入、デジタル・アクティビティ、セールスプロモーション、CRM、そしてEコマースを含む全てのマーケティング戦略とイニシアティブをリードしています。コーチ入社前は、ロレアルにて10年間、複数のラグジュアリーブランドにおけるマーケティングのビジョンと戦略の設定を担当。KIEHL’Sのグローバルおよび米国のマーケティングに携わり、新製品の展開や、フェイシャルスキンケア・カテゴリーのポートフォリオ戦略をリード。ランコムの米国スキンケアカテゴリにおける新製品の展開や継続的に展開するコア・カタログの戦略策定およびその実行を行っていました。

Lisa Lesman joined Coach at the beginning of 2016 to lead the Coach International and North America Wholesale Marketing teams in New York before moving into the Global Brand Marketing team. Since being appointed to her current role based in Tokyo, she has been playing a very important role in orchestrating and executing the brand strategy.

Now, as the Head of Marketing for Japan, she takes the lead for all marketing strategies and initiatives including PR, media, digital activities, sales promotion, CRM, and E-commerce.

Prior to joining Coach, Lisa spent 10 years at L’Oreal where she was responsible for setting the marketing vision and strategy across a number of luxury brands including Kiehl’s Global & US Marketing, managing new product launches and portfolio strategy for the facial skincare category, as well as Lancôme Paris, developing strategies and executions for new product launches and core catalog sustainability within the Skincare category in the US.