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DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT 2017.02.02 – 02.03

ログリー株式会社 Logly, Inc.

ログリーは2006年の設立以来、10年にわたり大規模データ分析技術をコアコンピタンスとしたサービス開発を行っています。
2012年に日本初となるネイティブ広告プラットフォーム「logly lift」の提供を開始し、パブリッシャー向けにスポンサードコンテンツの配信、レコメンドエンジンの提供、そしてマネタイズ支援を行っています。
また、2016年11月よりメディアサイトのユーザー定着を分析するツール「Loyalfarm」をリリースし、ユーザーの再訪支援を開始しました。

Logly, Inc. founded in 2006, logly is engaged in service development based on large-scale data analysis technology as core competence. logly offers native ad platform “logly lift” in 2012. It supports distribution of sponsored content, recommendation engines, and monetization for publishers. Also, logly began offering loyal audience analysis tool “Loyalfarm” from Novemver 2016.

スキルアップ・ビデオテクノロジーズ株式会社 Skill Up Video Technologies Corporation

Video Tech for Premium Content Holders
スキルアップ・ビデオテクノロジーズは、お客様にとって、手軽に、気軽に、わがままに相談ができる、最も頼りになる動画配信の技術パートナーでありたい。そして、最高の動画配信技術を最高の品質で提供し、お客様が保有するプレミアムコンテンツの収益化に貢献すること。それがわれわれスキルアップ・ビデオテクノロジーズの使命です。

Video Tech for Premium Content Holders
Skill Up Video Technologies want to be a technology partner of the most reliable video distribution for premium content holders as customers. We provide the best video distribution technology with the highest quality and contribute to the monetization of premium content by customers. That is the mission of Skill Up Video Technologies.

GUMGUM, INC. GUMGUM, INC.

As the inventor of in-image advertising, GumGum is the digital marketing platform for the visual web. Our technology unlocks the value of connected images, and delivers highly visible campaigns and rich insights to marketers.
Reaching over 400 million visitors as they view images and content across more than 2,000 premium publishers, GumGum ads consistently achieve an 81% viewability rate and deliver 10 times better engagement than traditional display options, resulting in superior brand lift for marketers and increased revenue for publishers.
With GumGum, leading brands from AdAge’s top 100 US advertising spenders list, including Disney, L’Oreal and Toyota, can target audiences with contextually relevant content through in-image and in-screen ads, native, video and programmatic options.
GumGum is headquartered in Santa Monica, California, with six additional offices in the US and in the UK. Founded in 2007, GumGum is backed by investors including Morgan Stanley, NEA, Upfront Ventures, First Round Capital and Crosscut Ventures.
Company Contact (On-Site Representative)- Nicole Hirschman (310)729-2575

ユナイテッド株式会社 UNITED, Inc.

アドテク事業とスマホコンテンツ事業を中心に多数のインターネットサービスを展開。アドテク事業においては業界に先駆けてスマートフォン特化型RTB広告プラットフォームとしてDSP「Bypass(バイパス)」とSSP「AdStir(アドステア)」をリリースし、スマートフォンRTB広告市場を牽引しています。

United focuses on Ad tech and smart phone content business.Prior to the industry in the ad tech business, United released DSP “Bypass”and SSP “AdStir” as smartphone specialized RTB advertising platform, leading the smartphone RTB market.

アドビシステムズ株式会社 Adobe Systems Co., Ltd.

『あらゆるマーケティング施策を最適化し、ビジネスを加速』
消費者や取引先にとってデジタルチャネルは、今や欠かせない存在です。それに伴ない、企業のマーケティング活動も複雑化の一途をたどっています。
アドビの提供するAdobe Marketing Cloudは、デジタルマーケティングに必要な顧客データ分析からテストとターゲティング、ソーシャルメディア管理、広告管理と最適化、WEBコンテンツ管理、クロスチャネルキャンペーン管理までを全て包括したソリューションです。あらゆるマーケティング施策に、最大の成果をもたらします。

“Accelerate business through optimizing overall marketing initiatives”
For today’s consumers and business partners, Digital channels are imperative. With this
trend, complexitiy of organization’s marketing activities also increases.
And the fact makes the increasingly complex marketing activities of companies. Adobe Marketing Cloud, the comprehensive digital marketing solutions, provides whole set of capabilities ranging from customer data analytics, testing, targeting, social media management, advertising management and optimization, web content management to cross-channel campaign management. We provide maximum results from every marketing initiatives.

popIn 株式会社 popIn Inc.

popIn株式会社は、 2008年7月、東京大学情報理工学系研究科創造情報学専攻に所属する程涛の発明をもとに、株式会社東京大学エッジキャピタル(UTEC)の支援によって設立された東大発ベンチャーです。
媒体社に対して、
・コンテンツの質を計測するテクノロジー「READ」
・ネイティブアドに対応したコンテンツ発見プラットフォーム「popIn Discovery」
・スマートフォン向けの自動再生広告プラットフォーム「popIn Video Ad」
などを提供しています。
2015年5月に中国の検索大手Baidu社と経営統合し、現在はバイドゥ株式会社の100%子会社となりました。

popIn is a University of Tokyo-based venture company founded by Cheng Tao with a support of The University of Tokyo Edge Capital Co., Ltd. while he was at Graduate School of Information Science and Technology. popIn offers to publishers a new measurement service of PV, READ, a content discovery platform, popIn Discovery, autoplay video platform for smartphones, popIn Video Ads.
popIn agreed to integrate its business operations with Baidu, inc. and it is 100% owned subsidiary in May, 2015.

アウトブレインジャパン株式会社 Outbrain Japan K.K.

Outbrainは、独自のレコメンドアルゴリズムによりメディアや企業の質の高いコンテンツを最も興味・関心の高いユーザーに届けるディスカバリー・プラットフォームです。OutbrainはCNN、Time Inc.、Fox News、Le Monde、The Guardian、The Telegraph、New York Postをはじめとする世界中のリーディングパブリッシャーで採用されています。日本オフィスは2013年11月に設立され、2014年4月にサービスを開始して以降、大手新聞社、通信社、ポータルサイトなどをはじめ、多くのリーディングパブリッシャーがOutbrainを採用しています。

Outbrain is discovery platform, bringing personalized and relevant online content to audiences while helping publishers understand their audiences through data. Top-tier premium publishers that leverage the Outbrain platform in the globe include: CNN, Time Inc., Fox News, Le Monde, The Guardian, The Telegraph, New York Post.  Japan office was established in Nov 2013 followed by the official launch of service in Apr 2014 and many leading publishers leverage Outbrain in Japan.

AOLプラットフォームズ・ジャパン株式会社 AOL Platforms Japan KK

AOLプラットフォームズ・ジャパンは、各種プログラマティック広告のソリューションプラットフォームである“ONE by AOL”を通じて、広告主ならびに媒体社に対して、シンプルかつオープンな形で高機能の広告配信テクノロジーサービスを総合的に提供しております。広告主に対するソリューションとして、業界をリードするディスプレイ広告DSPならびに動画広告DSPを、それらに付帯する高度なオーディエンスマネジメントシステムやクリエイティブの最適化ソリューションと共に提供しており、また媒体社に対してはディスプレイ広告SSP、動画広告SSPを様々なフォーマットやデバイスをカバーし収益獲得の最大化に寄与しております。2016年10月にはAOLの完全子会社となり、今後もデジタルマーケティングの統合プラットフォームとして、更なるサービスの拡大を目指して参ります。AOLは、日本においてメディア事業のAOLオンライン・ジャパンならびにデジタル広告プラットフォーム事業のAOLプラットフォームズ・ジャパンを運営し、『カルチャー&コード』の理念のもと、コンテンツとテクノロジーの二つの価値を提供してまいります。

AOL is a global, mobile media technology company with a mission to build brands people love. AOL is recognized as a leader in the digital space, dedicated to delivering premium content to consumers and innovative advertising solutions to brands and publishers. A subsidiary of Verizon, AOL is shaping the digital future.
Our ad technology platform unleashes brand messages at scale across every device the audience is on and every format they consume across the web. We’ve built the first open end to end tech stack with ONE by AOL to drive real results and simplify the process. AOL connects advertisers, publishers, and audiences across the globe through our vast and growing portfolio of media brands and advertising solutions. We’re a global publishing powerhouse delivering the content and experiences consumers love, and the industry leading technology fueling powerful touchpoints that drive results.

トレジャーデータ株式会社 Treasure Data Inc.

2011年12月、米国シリコンバレーに設立された米国トレジャーデータ社は、企業が扱う大量のデータを、リアルタイムで収集、統合するための仕組みである「ライブ データ マネージメント(LDM)プラットフォーム」を提供しています。大容量の購買取引データやWeb閲覧データ、各種のアプリケーションやモバイル端末のログデータ等、様々な非構造化データに対応しており、一定の月額課金で収集・保管・分析および他のマーケティングツールやサービスに連携しています。さらに、センサーデータやマシンデータ等、IoT分野におけるビッグデータへの対応も強化しています。日本では、2012年11月に国内の事業開発および技術開発の拠点としてトレジャーデータ株式会社を設立、また、2015年1月にソウル支社を開設、アジア太平洋市場における本格的な事業展開を開始しています。

Treasure Data is a pioneer of Live Data Management – making all your organization’s data connected, current, and easily accessible to the people and algorithms that drive your business success. With a global customer base including Mitsubishi Heavy Industries, Pioneer, Wish, and Pebble, Treasure Data’s clients generate more than two million events every second and make nearly seven million data queries monthly, resulting in more predictable and profitable business results. Founded in 2011 in Mountain View, California, with offices in Japan and Korea, Treasure Data is backed by Sierra Ventures, Scale Venture Partners, IT-Farm, SBI, INCJ, Bill Tai, and Jerry Yang’s AME Cloud Ventures, among others.

ブライトコーブ株式会社 Bright cove Inc.

ブライトコーブは、あらゆるインターネット接続機器に動画を配信し収益化するための強力なクラウドサービスをグローバルに展開する大手ソリューション プロバイダーです。多種多様なデバイスを対象とした動画の公開・配信・解析・収益化に関するコストや手間を軽減する製品やサービスを豊富に取り揃えています。ブライトコーブのクラウドソリューションは 70 か国以上で何千社ものお客様にご利用いただいており、視聴者がどこにいても高品質な動画体験を提供しています。詳しくは www.brightcove.com をご覧ください。

Brightcove Inc. (NASDAQ:BCOV) is the leading global provider of powerful cloud solutions for delivering and monetizing video across connected devices. The company offers a full suite of products and services that reduce the cost and complexity associated with publishing, distributing, measuring and monetizing video across devices. Brightcove has thousands of customers in over 70 countries that rely on the company’s cloud solutions to successfully publish high-quality video experiences to audiences everywhere. To learn more, visit www.brightcove.com.

デジタル・アドバタイジング・コンソーシアム株式会社 D.A.Consortium Inc.

インターネットがまだ普及の初期段階にあった1996年に設立された当社は、昨年12月に設立20周年を迎えました。20年間にわたりグループとしても成長を続け、DACはインターネット広告取引およびその基盤となる広告技術のエキスパートとして、事業領域を拡大してまいりました。「Empowering the digital future デジタルの未来に、もっと力を。」というビジョンのもと、ネットビジネスの先駆者として培った経験と知見が生み出す、未来を見据えた創造性ある提案力、そしてそれを裏づける技術力。それら全てを活かしながら、DACグループは自ら変化をし続け、デジタル社会の未来に次々と活力を与え、切り拓いていきます。そして、デジタル革命の担い手であり続ける――これが当社の使命だと考えています。

D.A.Consortium (DAC) launched the online advertising business in 1996 when the global spread of the Internet was started, and the company celebrated its 20th anniversary in December 2016. DAC Group has successfully expanded its business over the 20 years as an expert in the internet advertising transactions, as well as advertising technologies. DAC Group has its vision statement: “Empowering the digital future”. Through our experience as a pioneer in the industry and our knowledge as a digital expert, we offer future-ready ideas backed by our technology with the flexibility to respond to the ever-changing digital world. DAC has the spirit to pioneer and foster vitality into the future of digital society, and continuously makes significant contribution to the digital revolution.

スマートニュース株式会社 SmartNews, Inc.

スマートニュース株式会社は「世界中の良質な情報を必要な人に送り届ける」ことをミッションとし、2012年に設立されました。機械学習技術を基盤に、世界2000万ダウンロード(2016年10月)、国内600万MAU超の利用者を擁するニュースアプリ「SmartNews」を運用し、世界150カ国以上にサービスを展開しています。

SmartNews is dedicated to delivering quality information from the world to the people who need it. Founded in 2012 by Kaisei Hamamoto and Dr. Ken Suzuki, SmartNews uses proprietary machine learning algorithms to evaluate tens of millions of articles, social signals and other cues each day to discover and deliver the stories that matter now. SmartNews has won numerous “App of The Year” and “Best News App” awards and is available in Google Play for Android devices and the App Store for iPhones and iPads and surpasses 10 Million Global Downloads, Launches International Edition Beta for 150+Countries in Feb 2015.

株式会社fluct fluct, Inc.

株式会社fluctは、PC・スマートフォンメディア/アプリの収益最大化を目的に自社開発SSP「fluct」や、Googleが提供するメディア向けプロダクトのGoogle AdSense、DoubleClick Ad Exchangeの提供を行っています。現在、国内外の10000以上のメディアに導入しており、動画広告やネイティブ広告の配信といった新しい広告フォーマットのご提案や豊富なサポートを提供しています。

fluct is a leading solution company supporting monetization of internet traffic. Established in 2008, fluct offers effective, dependable solutions for helping publishers reach their business goals.(fluct was rebranded from adingo in 2015) fluct serves over 33 billion impressions to over 10000 publishers each month on both PC and mobile platforms. Our partners include Yahoo Japan, TURN, MediaMath, and DoubleClick Bid Manager.

パブマティック株式会社 PubMatic, Inc.

PubMaticは、オープンなデジタルメディア業界にオートメーション・ソリューションを提供する企業です。あらゆるチャネルに対応し売上の向上を支援するプラットフォームをパブリッシャーにもたらし、メディアバイヤーにはハイレベルなプログラマティックツールを提供し、PubMaticのパブリッシャーファーストなアプローチは広告主に大規模なプレミアな在庫へのアクセスを実現します。月1兆近いアドインプレッションを処理するPubMaticはグローバルなインフラストラクチャーを形成し、消費者、パブリッシャー、広告主間における効果的なコネクションを活性化します。
2006年の創設以来PubMaticは、データとテクノロジーのイノベーションに注力しプログラマティック広告の成長を牽引してきました。PubMaticは米カリフォルニア州レッドウッドシティに本社を置き、世界各国にある11支社と6つのデータセンターを運営しています。

PubMatic is the automation solutions company for an open digital media industry. Featuring the leading omni-channel revenue automation platform for publishers and enterprise-grade programmatic tools for media buyers, PubMatic’s publisher-first approach enables advertisers to access premium inventory at scale. Processing nearly one trillion ad impressions per month, PubMatic has created a global infrastructure to activate meaningful connections between consumers, content and brands.
Since 2006, PubMatic’s focus on data and technology innovation has fueled the growth of the programmatic industry as a whole. Headquartered in Redwood City, California, PubMatic operates 11 offices and six data centers worldwide.

シーセンス株式会社 Cxense Co., LTD.

シーセンスは、ユーザーエクスペリエンスの最適化に関する数々のソリューションを提供する企業で、オスロ証券取引所に上場しています。オーディエンスデータや最新のリアルタイム解析ツールを用いて、高度なコンテンツレコメンデーションやターゲティング広告、予測検索を提供し、パブリッシャーやeコマースに向けてデジタル収益の向上を支援し、ユーザーエクスペリエンスの改善にも貢献しています。

Cxense (pronounced “see-sense”) enables the world’s leading media, e-commerce and consumer brands to take control of their audience data to deliver more engaging and personalized user experiences. Businesses using Cxense’s advanced real-time analytics, data management (DMP), advertising, search and personalization technology gain more engaged users, increased digital revenue and higher sales conversions. Cxense is headquartered in Oslo, Norway, with offices worldwide.

株式会社ゴールドスポットメディア GoldSpot Media Inc.

ゴールドスポットメディアは「デジタル体験を豊かにする」ことを理念に掲げ、創業当時からリッチメディア・ビデオアドテクノロジーに特化したクリエイティブプラットーフォームを展開するテクロジジーベンチャーです。2006年にシリコンバレーで創業しましたが、2015年の7月にMBOをして日本が独立。
2016年4月には、株式会社VOYAGE GROUPの完全子会社となり、より強化な経営基盤のもと、媒体社様の広告商品企画・制作というクリエイティブ軸からのマネタイズ支援をしております。

GoldSpot Media K.K. “GSM”, is known as the Video and Rich Media creative platform for multiple screens, Desktop, Tablet and Mobile. GSM provides its unique and customized video and rich media ad creatives to replace existing user-annoying internet advertisements without any cumbersome operation. GSM was founded in Silicon Valley US in 2006 and grown in Japan mobile advertising market. June 2015, GSM was succeeded to Japan team by MBO from US investors as an independent creative technology company.
April 2016, GSM was merged to VOYAGE GROUP, one of the fast growing Digital Media and Advertising Technology company in Japan,
where GSM shares its skilled video advertising in emerging mobile advertising market.

Taboola Japan Taboola Japan

タブーラは、NBCをはじめUSA Today、ウェザーチャネル、トリビューン、フォックスといった世界的なパブリッシャーとコンテンツ・レコメンデーションの分野においてパートナーシップを締結している世界最大のコンテンツ・ディスカバリープラットフォームです。先進的なテクノロジーを駆使したタブーラのレコメンドエンジンは、パブリッシャーのマネタイズ、ユーザーのエンゲージ率の向上を助け、全世界で月間3,600億以上のコンテンツを10億UUに最適化して届けています。それぞのインターネットユーザーに対し関連性が高く新しいコンテンツと出会うその瞬間を支えています。

Taboola is the world’s leading content discovery platform, serving 360B recommendations to over 1B unique visitors each month on the web’s most innovative publisher sites, including NBC, USA Today, The Weather Channel, Tribune and Fox Sports.

Teads Japan株式会社 Teads Japan K.K.

2011年に創設されたTeadsは記事コンテンツ内に配信する動画広告の発案者であり、アウトストリーム広告市場のリーディングカンパニーです。Teadsは媒体社にアウトストリーム動画広告への事業参入を支援し、新たなアウトストリーム在庫を生み出します。世界中にあるTeads営業による発注・プログラマティックによる買い付け・媒体社純広としての販売を通して収益化に貢献しています。Teadsが開発したユーザーを尊重する広告体験は、前例のないプレミアムアウトストリーム広告市場を創造し続けています。

Teads, founded in 2011, is the inventor of outstream video advertising and the leading native video advertising marketplace. Publishers work with Teads to create brand new outstream video inventory, monetizing it through programmatic buying, their own sales force, or third parties including Teads Demand. Teads pioneers advertising experiences that respect the user, creating unprecedented levels of premium inventory which previously didn’t exist. Brands, agencies and trading desks can access this top-tier, premium inventory, available on the web and on mobile, in the Teads Marketplace. Throughour managed services capabilities, Teads team execute on their client’s behalf using its platform. Teads has a team of over 500 employees, 100 of which are in the innovation team, across 27 global offices.

アマゾンウェブサービスジャパン株式会社 Amazon Web Services K.K.

2006年にスタートしたアマゾンウェブ サービス(AWS)は、企業に対して不可欠なインフラをウェブサービスという方法で提供し始めました。これが今日、「クラウドコンピューティング」という名前で広く知られているものです。クラウドコンピューティング、そしてAWSがもたらすメリットとは、究極的には新しいビジネスモデルによって設備投資費を変動費に転換させる能力です。企業はもはや、何週間も何カ月も前からサーバなどのITリソースの購買計画を準備する必要はありません。AWSを利用することにより、アマゾンの優れた専門能力と規模の経済効果を生かし、企業は必要なときにリソースを入手し、いち早く、かつ低コストで結果を出すことができます。

今日、アマゾン ウェブ サービスは、信頼性と拡張性に富み低コストのインフラプラットフォームをクラウド上に構築し、世界190カ国以上の数十万社に及ぶ企業、政府・官公庁、スタートアップ企業のビジネスを支えています。AWSはAmazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2)、Amazon Simple Storage Service (Amazon S3)、Amazon Relational Database Service (Amazon RDS)など、90以上の様々なサービスを提供しています。AWSのクラウドサービスは、米国、ブラジル、欧州、日本、シンガポール、オーストラリアおよび中国のデータセンター拠点を通じて利用可能です。

Launched in 2006, Amazon Web Services, Inc. began exposing key infrastructure services to businesses in the form of web services — now widely known as cloud computing. The ultimate benefit of cloud computing, and AWS, is the ability to leverage a new business model and turn capital infrastructure expenses into variable costs. Businesses no longer need to plan and procure servers and other IT resources weeks or months in advance. Using AWS, businesses can take advantage of Amazon’s expertise and economies of scale to access resources when their business needs them, delivering results faster and at a lower cost.

Today, Amazon Web Services provides a highly reliable, scalable, low-cost infrastructure platform in the cloud that powers hundreds of thousands of enterprise, government and startup customers businesses in 190 countries around the world. Amazon Web Services offers over 90 different services, including Amazon Elastic Compute Cloud (Amazon EC2), Amazon Simple Storage Service (Amazon S3) and Amazon Relational Database Service (Amazon RDS). AWS Cloud services are available to customers from data center locations in the U.S., Brazil, Europe, Japan, Singapore, Australia and China.